گزارش عملکرد شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجدسلیمان درسال ۹۶

عصر مسجدسلیمان // مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به مناسبت هفته دولت ، عملکرد این شرکت در سال ۱۳۹۶ در بخش های مختلف را تشریح و سیاست ها وخط مشی آینده را تبیین کرد. مهندس قباد ناصری طی سخنانی ضمن گرامیداشت ...

عصر مسجدسلیمان // مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به مناسبت هفته دولت ، عملکرد این شرکت در سال ۱۳۹۶ در بخش های مختلف را تشریح و سیاست ها وخط مشی آینده را تبیین کرد.

مهندس قباد ناصری طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت خصوصاً شهیدان رجایی و باهنر گفت : بر مبنای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی موفق به اجرای اقداماتی شده ایم که نتایج آن اثبات کننده همت والا ، شایستگی و علاقمندی کارکنان صنعت نفت به گسترش خدمات در حوزه های مختلف است .

وی در خصوص اجرای پروژه های فنی اظهار داشت : تعمیرات سالیانه و فصلی کلیه ی تأسیسات و تسهیلات فرآورشی و خطوط لوله جریانی این شرکت مطابق برنامه ریزی های قبلی با رعایت موازین موازین H.S.E بطور کامل صورت گرفت .

وی افزود : وسعت ۲۷۰۰۰ کیلومتر مربعی حوزه ی عملیاتی که این شرکت را به یکی از وسیع ترین شرکت های تولید کننده نفت و گاز کشور مبدل ساخته است ،  وجود دریاچه ۵ سد بزرگ کشور در این حوزه و در کنار آن ، پراکندگی واحدهای عملیاتی و فرآورشی و قدمت و عمر بالای تأسیسات بر حساسیت و سختی کار همکاران بخش های مختلف می افزاید اما علیرغم همه این مسایل و حساسیت ها توانستیم با رعایت الزامات ایمنی و H.S.E سال گذشته را بدون هرگونه حادثه سپری کنیم که این اتفاق ، دستاورد پرافتخاری برای این شرکت در میان سایر شرکت های بهره بردار  می باشد .

مهندس ناصری در خصوص وضعیت تولید نفت و گاز این شرکت اظهار داشت : برنامه تولید شرکت های بهره بردار از سوی شرکت ملی نفت سیاست گذاری و ابلاغ می شود . شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بعنوان قدیمی ترین تولید کننده نفت و گاز کشور و خاورمیانه علیرغم وجود مخازنی که در نیمه ی دوم عمرشان قرار دارند توانست با سخت کوشی و همت کارکنانش ضمن تحقق کلیه ی تعهدات خود در این زمینه ، برآیندی ۱۰۳ درصدی را تجربه نماید و این عملکرد ، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان را در صدر شرکت های بهره بردار قرار داد که این موفقیتی ارزنده و بسیار بزرگ برای این شرکت و همکاران سخت کوش آن محسوب می شود .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ادامه به اجرای پروژه های حمایت از تولید در این شرکت اشاره کرد و گفت : بمنظور اصلاح و تقویت فرآیند انتقال نفت تعدادی از خطوط لوله موجود اصلاح و تغییر مسیر داده شدند که این موضوع ضمن افزایش ظرفیت انتقال و سطح ایمنی خطوط موجود ، موجب خروج برخی از این خطوط لوله از مناطق مسکونی یا زمین های کشاورزی و آزاد سازی اراضی جهت کشاورزی و در نتیجه اشتغالزایی می شود .

مهندس ناصری افزود : در این راستا می توان به تعویض خط لوله ۱۲ اینچ در منطقه لب سفید – خط لوله ۶ اینچ منطقه نفتک مسجدسلیمان – خط لوله ۸ اینچ واحد کبود – خط لوله ۸ اینچ واحد پرسیاه ایذه – خط لوله انتقال مایعات گازی چاه های ژوراسیک و خط لوله انتقال مایعات گازی پالایشگاه گاز مسجدسلیمان اشاره کرد که جملگی با همت و کوشش کارکنان بخش های مختلف این شرکت اجرایی شده اند .

وی در خصوص اجرای پروژه های عمرانی و عام المنفعه این شرکت اظهار داشت : در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت در منطقه و گسترش خدمات دولت محترم به شهروندان  پروژه های مختلفی در سطح حوزه ی عملیاتی این شرکت تعریف و تصویب شده اند که با اجرای آنها تأثیرات و تغییرات قابل ملاحظه و ملموسی اتفاق خواهد افتاد .

مهندس ناصری افزود : بعنوان مثال هم اینک ۲ پروژه احداث پارک موزه برق تمبی با گذر از ۸۵ درصد و پارک موزه بی بیان با گذر از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی با به سرانجام رسیدنشان تأثیرات خوب و ارزشمندی در حوزه ی توسعه ی گردشگری و رونق اقتصادی و حتی اشتغالزایی غیرمستقیم ایفا خواهند کرد . در حوزه های دیگر همچون ترمیم ، مرمت یا احداث راه های مواصلاتی شهری و روستایی –احداث اماکن ورزشی و مذهبی – احداث بیمارستان و … پروژه های مختلفی شرح نیاز و مصوب شده اند که هرکدام از آنها در حال سیر مراحل اداری مربوطه می باشند . قطعاً اجرای این پروژه ها می تواند زمینه ساز توسعه ، عمران و آبادانی منطقه شود .
وی خاطر نشان کرد : در کنار تعریف و اجرای این پروژه ها و در قالب عمل به مسئولیت های اجتماعی  ۳۶۰ کیلومتر از راه های روستایی واقع در حوزه ی عملیاتی این شرکت بهسازی و مرمت شد .

مهندس قباد ناصری افزود : طی این اقدام که با استفاده از ماشین آلات راهسازی این شرکت انجام شد راه های ارتباطی روستاهای مختلف و دور افتاده که بعضاً فاصله زیادی با شهرهای اطراف داشتند و این نقیصه موجب مشکلات فراوانی خصوصاً در زمینه انتقال بیماران به مراکز درمانی می شد توسط همکاران اداره ترابری و با استفاده از ماشین آلات راهسازی این شرکت مرمت و بهسازی شد .

وی در خصوص برنامه های این شرکت در سالجاری و آینده چنین اظهار داشت : مدیران عالیه وزارت نفت از سالیان گذشته تا به امروز بر لزوم توجه به توانمندی نیروها و کارشناسان ایرانی بمنظور طراحی و ساخت تأسیسات ، قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت تأکید و بر اجرای آن اهتمام داشته اند . وضع شرایط تحریم های ظالمانه علیه صنعت نفت کشورمان که خود مبین دشمنی کهنه دولت مردان زورگوی آمریکایی با ملت آزاده و سرافراز ایران است شاید برای برخی کشورها که از نفت ایران محروم می شوند سخت باشد اما مطمئن باشید در درون کشور بواسطه پرورش نیروهای توانمند و متخصص که بهترین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را با بالاترین کیفیت طراحی و تولید می کنند هیچگونه اتفاق بدی را رقم نمی زند و جای اندکی نگرانی نیست . شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز بعنوان یک زیر مجموعه از شرکت معظم ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن حمایت از تولید کنندگان کالای ایرانی بر تهیه و خریداری کالاهای ایرانی توجه ویژه دارد و همچون سال ۱۳۹۶ که بیش از ۸۵ درصد کالاها و تجهیزات مورد نیاز این شرکت از درون استان خوزستان خریداری شد مطمئناً امسال و سالهای بعد نیز این سیاست در دستور کار این شرکت قرار خواهد داشت .

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در خاتمه گفت : جای دارد مراتب تقدیر و تشکر خود را از تمامی همکاران خوب و زحمت کشم در مجموعه شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان که برای پیشبرد اهداف و برنامه های این شرکت که همانا سرافرازی و آبادانی میهن عزیز و اسلامی مان است از هیچگونه کوشش و تلاشی فروگذاری نکرده اند و همچنین از خانواده محترم آنها که با صبر و شکیبایی دوری این عزیزان از کانون خانواده را تحمل کرده و با ایجاد آرامش روحی زمینه اعتلای امور را فراهم کرده اند تقدیر و تشکر بنمایم .

نام:

ایمیل:

نظر: