روز پركار آتش نشانان نفت در گرمای بی سابقه مسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // در حالیکه امروز ، استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان یک روز بسیار گرم و بی سابقه تابستان را تجربه کردند ، آتش نشانان نفت و گاز مسجدسلیمان نیز با یک روز پرحادثه و پرکار مواجه بودند . به گزارش خبرگزاری عص ...

عصر مسجدسلیمان // در حالیکه امروز ، استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان یک روز بسیار گرم و بی سابقه تابستان را تجربه کردند ، آتش نشانان نفت و گاز مسجدسلیمان نیز با یک روز پرحادثه و پرکار مواجه بودند .

به گزارش خبرگزاری عصر مسجدسلیمان ، در دوازدهمین روز از تیرماه مرکز کنترل ایستگاه مرکزی آتش نشانی این شرکت گزارشگر ۳ حادثه آتش سوزی مختلف به آتش نشانان بود .

در حادثه ی نخست که در ساعت ۱۱ صبح به این مرکز اطلاع داده شد ، آتش یک انبار خرید و جمع آوری ضایعات را طعمه ی خود ساخته بود که با حضور اکیپ ۱۱ نفره شامل خودرو آتش نشان و ۲ دستگاه تانکر آب رسان با صرف زمانی ۱ ساعت آتش سوزی بطور کامل مهار شد . در همین زمان ، خبر آتش سوزی در ورزشگاه کارگران بی بیان به این ایستگاه مخابره شد که بلافاصله تیم اطفای آتش بدین منطقه اعزام و عملیات مهار آتش را آغاز کردند . این عملیات نیز با صرف زمان یک ساعت با موفقیت کامل در مهار شعله های سرکش آتش به پایان رسید . هرچند که متأسفانه شعله های آتش تعدادی از درختان بیرون این مجموعه ورزشی را طعمه ی خود کرد و از بین برد .

در حادثه ی سوم که در اوج گرمای روز اتفاق افتاد در ساعت ۵۰/۱۴ دقیقه خبر آتش سوزی در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی واقع در منطقه سرکوره ها به این ایستگاه اطلاع داده شد و آتش نشانان ایثارگر نفت و گاز مسجدسلیمان علیرغم خستگی از بابت حضور در ۲ عملیات طاقت فرسا و خسته کننده بدون معطلی لباس رزم برتن کردند و در مدت زمان کوتاهی خود را به محل حادثه رساندند .

تیم مهار آتش اداره HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان که در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی این شرکت و ارایه خدمات به شهروندان متشکل از ۲ گروه امداد ونجات در مجموع با حضور ۱۴ نفر متشکل از راهبران و عوامل  خودرو بالابر – تانکر آب رسان – خودرو آتش نشان فوم اتوماتیک با استفاده از دستگاه های تنفسی و کپسول های اکسیژن در محل حادثه حضور یافته بودند با موقعیت سنجی دقیق ، بهترین راه ورود را از راه پشت بام ساختمان مجاور تشخیص داده و با استفاده از دستگاه بالابر بهمراه تجهیزات مربوطه خود را به ساختمان مجاور رساندند . آتش نشانان نفتی سپس بدین طریق وارد ساختمان حادثه دیده رسانده و از طبقه ی ۵ خود را به طبقه ی سوم که حادثه ی آتش سوزی در یکی از واحدهای مسکونی این طبقه رخ داد بود رساندند .

در حالیکه شعله های آتش بشدت زبانه می کشید و علاوه بر گرمای یک روز گرم تابستان ، حرارت شعله های آتش موجب آزار و اذیت آتش نشانان می شد این فرشتگان بی ادعای زمینی با انگیزه ی مضاعف نجات جان همشهریانشان با بکارگیری فنون و اصول مربوطه به مقابله با آتش پرداختند و توانستند در یک عملیات سخت و نفس گیر ضمن مهار کامل آتش سوزی ، تعدادی از ساکنین را که دچار مسمومیت ناشی از تنفس دود و گازهای ناشی از آن شده بودند را از طبقه ی سوم و بوسیله ی دستگاه بالابر به پایین منتقل کردند . این حادثه در ساعت ۴۰/۱۶ دقیقه و در حالکیه هنوز گرمای روز در اوج خود بود با موفقیت به پایان رسید .

نام:

ایمیل:

نظر: