جوابیه اداره جهاد کشاورزی اندیکا در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر توقف طرح تولیدی موسسه مهر کوپایه این شهرستان

عصر مسجدسلیمان // طی روزهای گذشته مطلبی مبنی بر توقف طرح تولیدی موسسه مهر کوپایه شهرستان اندیکا منتشر شد که در این رابطه جوابیه ای از سوی روابط عمومی جهاد کشاورزی اندیکا به دست مدیر مسئول رسید. متن جوابیه به شرح ذیل میبا ...

عصر مسجدسلیمان // طی روزهای گذشته مطلبی مبنی بر توقف طرح تولیدی موسسه مهر کوپایه شهرستان اندیکا منتشر شد که در این رابطه جوابیه ای از سوی روابط عمومی جهاد کشاورزی اندیکا به دست مدیر مسئول رسید.

متن جوابیه به شرح ذیل میباشد :

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان

با سلام و خدا قوت

احتراما در پاسخ به مطلب مندرج در پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان تحت عنوان ((توقف طرح تولیدی موسسه مهر کوپایه شهرستان اندیکا )) و به جهت تنویر افکار عمومی مطالب زیر را اعلام میداریم .

مقتضی است بر اساس قانون مطبوعات در سایت مربوطه درج گردد .

بسمه تعالی
ضمن تقدیر و تشکر از تولیدکنندگان دام در شهرستان ،گفته می شود سامانه جامع توزیع نهاده های دامی و نحوه توزیع در شهرستان ، از طریق خدمات پشتیبانی دام و اتحادیه دامداران صورت می پذیرد و جهت دریافت نهاده های دامی به دامداران و مرغداران، انبارها و تعاونی ها باید کد یکتا را در سامانه بازارگاه تعریف کنند و اقدام به دریافت نهاده نمایند.

هم چنین تمام اطلاعات دام و طیور شهرستان شامل: تعداد دام، جوجه ریزی، دارو ،واکسن و گواهی ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود و کلیه گاوداری های صنعتی باید دارای پروانه باشد و تمامی گاوها نیز باید پلاک گذاری و هویت گذاری شوند که این امر توسط اتحادیه صنعت دامپروری استان و اتحادیه دامداران استان صورت می پذیرد
در خصوص بیمه دام نیز، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به صورت مستقیم دخیل نیست وبیمه دام توسط شرکت ها و کارگزاران تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی و تشکل های ذکر شده انجام می گیرد وهم چنین در صورت بروز هرگونه تخلف پیگیری لازم انجام خواهد شد و تمامی مسائل نیز رصد می شود.
در مورد وضعیت کنونی بازار نهاده های دامی نیز تاکنون به مقدار ۲۷۵ تن جو، ۱۲۵ تن ذرت و ۱۲۰۰ تن خوراک دام تولیدی و ۵۰ تن خوراک دام دولتی با قیمت مصوب و دولتی بین تعداد دام سبک به تعداد ۱۵هزار راس دام سبک و ۳۱۰۰ راس دام سنگین انجام شد که این بیش از سرانه مصرف دام در کشور می باشد.
از آنجاییکه قیمت برخی از نهاده های دامی از جمله ذرت، جو و سایرین افزایش پیدا کرده است درشهرستان اندیکا به دلیل عدم کشت آبی دارای مشکلات بیشتری نسبت به سایر شهرستانهای استان وجود دارد ،اما بطور کلی هیچگونه کمبودی بابت نهاده های دامی با قیمت مصوب در شهرستان وجود ندارد و هیچ واحد تولیدی از نبود نهاده دامی متضرر نگردیده است،

در خصوص گلایه مدیر موسس واحد تولیدی مهر کوپایه گفته میشود موسسه فوق دارای ۱۲ راس دام سنگین می باشد که از مهرماه به بعد ۳ تن جو و ۱۳۰۰ کیلوگرم ذرت و ۳ تن سبوس دولتی دریافت نموده است ، همچنین فرم امهال وام ایشان اقدام شده و مشکلات ایشان ناشی از بدهی بانکی و سوء مدیریت ایشان می باشد که این مدیریت آماده است مشکلات ایشان را در چهارچوب ظرفیتهای قانونی و امکانات شهرستان پیگیری نماید.

در پایان لازم به ذکر است قیمت نهاده و تهیه آنها تابع تصمیمات و سیاستگذاری های کل کشور می باشد و تلاش خواهد شد که هیچگونه کمبودی در شهرستان حاصل نگردد و به طور جدی بر نظارت ،کنترل و توزیع نهاده های دام اقدام و نظارت می شود.

نام:

ایمیل:

نظر: