آیین رونمایی از دفتر شعر تو به سینه آفتابی اثر زنده یاد حسین نجفیان برگزار گردید

عصر مسجدسلیمان // به همت انجمن قلم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان و با همکاری موزه مردم شناسی آیین رونمایی از دفتر شعر تو به سینه آفتابی اثر زنده یاد حسین نجفیان در روز پنج شنبه ۹۷/۰۱/۰۹ در موزه مردم شناسی منطقه ک ...

عصر مسجدسلیمان // به همت انجمن قلم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان و با همکاری موزه مردم شناسی آیین رونمایی از دفتر شعر تو به سینه آفتابی اثر زنده یاد حسین نجفیان در روز پنج شنبه ۹۷/۰۱/۰۹ در موزه مردم شناسی منطقه کلگه مسجدسلیمان برگزار گردید.

در ابتدا مهندس ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان با اشاره به اینکه مرحوم نجفیان متعلق به کل ایل بختیاری بود اظهار کرد: ایشان یکی از سرمایه های ارزشمند ایل بختیاری بود که بسیار مردم دوست و کانونی قوی برای ضعفا و نیازمندان بود.

وی با اشاره به رونمایی دفتر شعر تو به سینه آفتابی افزود: این قابلیت و ارزش باید چنان در جامعه گسترش یابد تا الگوهای جامعه بیشتر به نسل جوان معرفی گردند.

در ادامه ابراهیم جعفری شهنی شاعر و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسجدسلیمان با اشاره به اینکه یکی از چالش های بزرگ جامعه ایرانی بحران هویت میاشد افزود: مرحوم نجفیان ارتباط بسیار خوبی بین نسل خود و نسل بعد از خود ایجاد کرد به شکلی که بخش اعظمی از فعالین حوزه های اجتماعی و فرهنگی مسجدسلیمان و حتی حوزه های سیاسی متأثر از آموزه های ایشان میباشند.

وی ادامه داد: زنده یاد نجفیان در حوزه سیاسی همواره ناقد وضع موجود بود همچنین در مسائل فرهنگی بین سنت و مدرنیته پل ایجاد کرد و همیشه دغدغه احیای سنت ها و ارزشها ، آداب و رسوم پسندیده ایلش را داشت.

درادامه اساتید برتر شعر و ادب مسجدسلیمان درباره خصوصیات و شاخصه های زنده یاد حسین نجفیان به سخنرانی پرداختند و در پایان از دفتر شعر «تو به سینه آفتابی» توسط همسر ایشان رونمایی شد.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: