جاده های خاکی مانع جدی توسعه روستاها / جاده روستای دوستی جلیلی چشم انتظار توجه مسئولین شهرستان اندیکا

عصر مسجدسلیمان // بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.   ا ...

عصر مسجدسلیمان // بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.

 

اما جاده روستای دوستی جلیلی از مسیر شوکل هنوز خاکی و مردمان چندین روستا در این مسیر بوی خاک استشمام میکنند .

 

خدمات زیربنایی مانند راه‌های ارتباطی از مهم‌ترین عوامل توسعه‌ای جوامع مختلف محسوب شده و این مساله در جامعه بشری امروز نیز همواره مورد توجه دولتمردان بوده و هست تا جایی که از جاده همیشه به عنوان رکن مهم توسعه یاد می‌شود.

 

برای احداث یک جاده یا ریل قطار کوهستان‌های بی شماری را درمی‌نوردند و بر روی رودخانه‌ها و یا حتی دریاها و دریاچه‌ها شبکه‌های ریلی به طول چند ده کیلومتر احداث می‌کنند. کوه حفر میکنند ، تونل احداث میکنند ولی ۴ کیلومتر جاده ارتباطی روستای دوستی جلیلی هنوز منتظر کارشناسان زبده می باشد تا شاید فرجی بشود و این مسیر آسفالت گردد.

 

ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در کشور ما، به خصوص پس از انقلاب در مناطق مختلف از جمله استان‌ها، شهرها و روستاهای محروم از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و امروزه نیز شاهدیم که هیچ روستایی از عملیات عمرانی تاکنون محروم نمانده است.

 

اما متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت مسئولین شهرستان اندیکا و عدم توجه رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای این شهرستان و دیگر مسئولین امر برای پیگیری راه مواصلاتی چندین روستا هنوز نتیجه ای عاید مردم این سرزمین نشده است علی رغم اینکه این روستاها جز محرومترین روستاهای کشور به شمار میرود .

 

محمود جلیلی فرهنگی و کنشگر اجتماعی

نام:

ایمیل:

نظر: