جلسه پرسش و پاسخ اصحاب رسانه با مدیر کارخانه سیمان کارون برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // چندین سال بود که کارخانه سیمان مسجدسلیمان در باتلاق مدیریتی دست و پا میزد، حق و حقوق کارگران پرداخت نمیشد، اعتصابات پی درپی کارگری در مقابل فرمانداری و یا درب کارخانه برای وصول مطالبات بصورت ماهیانه شکل ...

عصر مسجدسلیمان // چندین سال بود که کارخانه سیمان مسجدسلیمان در باتلاق مدیریتی دست و پا میزد، حق و حقوق کارگران پرداخت نمیشد، اعتصابات پی درپی کارگری در مقابل فرمانداری و یا درب کارخانه برای وصول مطالبات بصورت ماهیانه شکل می گرفت،  خط تولید از حرکت باز ایستاده بود، کارخانه ای که می‌بایست سیمان تولید کند به کارخانه ای برای تولید تنش و حاشیه تبدیل شده بود و امیدها روز به روز برای کارگران و خانواده های آنها نا امید تر میشد تا اینکه در بخش های مدیریتی کلان این کارخانه تغییراتی بوجود آمد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، با روی کارآمدن مهندس مهران امامی به عنوان رئیس کارخانه و با تغییر رویکرد مدیریتی ایشان در طی این مدت و با تلاش های شبانه روزی و اتکا به تجربه گرانبهای خود در این صنعت در کنار سایر مدیران و کارگران زحمتکش، کارخانه بُحران زده و نیمه فعال را به چرخه تولید بازگرداند.

وی در روز چهارشنبه سوم شهریور ماه بعد از مدت ها میزبان خبرنگاران مسجدسلیمانی شد . اولین جلسه پرسش و پاسخ با مدیر کارخانه سیمان کارون برگزار و طی آن به سوالات  اصحاب رسانه از جمله وضعیت پرداخت حقوق و حق بیمه کارگران، وضعیت آلایندگی های کارخانه، فاز دوم ، پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری گلگیر، دفتر نمایندگی و… پاسخ داده شد.

وی در ابتدا ضمن خوش آمدگویی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت : در سال های گذشته ، مشکلات عدیده ای در ارتباط با پرداخت حقوق و حفق بیمه کارگران به وجود آمد، اما از ابتدای سال ۹۹ تا پایان این سال تمام مطالبات کارکنان ازسال ۹۴ تا سال ۹۹ پرداخت و بروز رسانی شد.

وی ادامه داد : کارخانه در سالیان گذشته  تقریباً نیمه متوقف بود در سطح کلان، تصمیم بر این شد که تغییراتی در بخش مدیریتی و سهامداران ایجاد شود. حضور بنده هم بخشی از آن تصمیم بود تا شاهد احیای مجدد کارخانه باشیم. که جا دارد از سهامدار که ۲۵۰ میلیارد تومان از بدهی ارزی کارخانه را از حساب شخصی خود پرداخت نمود تا تضامین بانکی کارخانه را آزاد و این واحد تولیدی دوباره رونق بگیرد، تشکر ویژه ای داشته باشم.

امامی اضافه کرد : با پیگیری های صورت گرفته، بدهی های مالیاتی، گاز، برق و بیمه، تقسیط و این اقساط در موعد مقرر پرداخت می‌شود.

مدیر کارخانه سیمان کارون یادآور شد : ظرفیت تولید کارخانه یک میلیون تُن در سال است، از آبان سال ۹۹ تا پایان سال ظرفیت تولید را به ۷۰ درصد رساندیم و قرار بود امسال این ظرفیت به ۸۵ درصد برسد اما گاهی  رخ دادن بعضی اتفاقات که از عهده ما خارج است موجب مانع جهت افزایش تولید می شود. مشکلاتی همچون: قطعی گاز و برق، که در زمستان سال گذشته قطعی گاز مانع بزرگی بر سر راه تولید سیمان بوده است.

وی تصریح کرد : ما شرایط ایده آلی نداریم اما به سمت ایده آل شدن حرکت می‌کنیم و امیدوارم تا پایان سال مشکلاتمان بر طرف شود. ضمن اینکه با تمام شرایط و محدودیت های موجود، تولید کارخانه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

امامی با بیان اینکه موضوع محیط زيست از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار مدیریت قرار دارد افزود : جهت کنترل و رساندن به حد مجاز آلایندگی ها با یکی از شرکت های معتبر و متخصص قراردادی منعقد کردیم که البته شرایط نسبت به گذشته بهتر شده و آمار و ارقامی که توسط آزمایشگاه‌های مورد اعتماد سازمان محیط زیست ارائه می‌شود، نشان از بهبود شرایط زیست محیطی در این واحد تولیدی است.

 

وی فعال کردن فاز دوم کارخانه را از جمله دیگر موضوعات مهم در برنامه کاری خود برشمرد و تصریح کرد : تمام قطعات خارجی مربوط به راه اندازی فاز دوم در سال‌های قبل خریداری شده است. بخشی از کارهای زیربنایی نیز در سال های پیش انجام شده بود. اما با پیگیری های انجام شده پس از انتخاب مشاور نیاز سنجی ها انجام و به جد در حال پیگیری و حل مشکلات راه اندازی فاز۲ کارخانه هستیم همچنین موضوع برق فاز دوم طی جلسات متعدد با برق اُستان پیگیری و موافقت واگذاری برق اخذ شده و نقشه جانمایی پُست برق مورد نیاز تهیه گردیده است و مدیر پروژه ما در حال مذاکره با مشاور برای تعیین مختصات فنی کابل‌ها و قطعات برقی هستند.

 

این مقام مسئول ادامه داد : هزینه راه اندازی فاز دوم در حال حاضر بدون در نظرگیری تورم حدود ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود که تکمیل آن به دو سال زمان نیاز دارد که در این خصوص پیمانکار ساختمانی تا اواخر شهریور مستقر و کار را آغاز خواهد کرد و امیدوارم بتوانیم تا اواخر ماه جاری، بتن ریزی ساختمان‌های مورد نیاز را آغاز کنیم.

 

وی اضافه کرد : در زمان شروع پروژه فاز دوم بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر مشغول بکار خواهند شد و زمانی که پروژه آماده بهره برداری شود برای ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

امامی ضمن تقدیر از سرمایه گذار این پروژه گفت: این سرمایه گذار در بُحران اقتصادی موجود حاضر شده است ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه و به اقتصاد این منطقه کمک کند که جا دارد از ایشان تشکر و قدردانی نمایم.

 

نام:

ایمیل:

نظر: