جلسه بررسی وضعیت مدارس فرسوده و آسیب دیده شهرستان مسجدسلیمان‌ برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // جلسه بررسی وضعیت مدارس فرسوده و آسیب دیده شهرستان مسجدسلیمان با حضور علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ،دکتر ورناصری معاون نوسازی مدارس کشور ، مهندس قربانی مدیرکل نوسازی مدارس ...

عصر مسجدسلیمان // جلسه بررسی وضعیت مدارس فرسوده و آسیب دیده شهرستان مسجدسلیمان با حضور علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ،دکتر ورناصری معاون نوسازی مدارس کشور ، مهندس قربانی مدیرکل نوسازی مدارس استان و جانمراد داودی مدیریت آموزش و پرورش مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در ابتدای این جلسه جانمراد داودی مدیر آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت : در سال ۹۵ که توفیق خدمتگزاری مردم مسجدسلیمان نصیب بنده گردید با مطالعاتی که انجام شد متوجه شدیم ۶۱٪ مدارس شهرستان دچار فرسودگی هستند در همین راستا با پیگیری نماینده محترم ،مسئولین ارشد وزارت آموزش و پرورش و استاندار خوزستان از مدارس شهرستان بازدیدهای متعددی نمودند‌.

وی ادامه داد : طی نشستی که در ابتدای سال با حضور نماینده مجلس و مدیرکل نوسازی استان برگزار شد بازسازی و احداث ۴ مدرسه نواب صفوی، شهید شیرودی،۱۲ فروردین و شبانه روزی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه با توجه به تعهدی که استانداری داده بود مقرر شد با اقدامات لازم طی ۳ سال میانگین فرسودگی مدارس از ۶۱٪ به ۳۰٪ برسد.

مدیریت آموزش و پرورش مسجدسلیمان افزود : پس از وقوع زلزله و بازدید مسئولین از مدارس ، ورود دانش آموزان به ۱۳ مدرسه آسیب دیده شهرستان ممنوع شد در صورتیکه این مدارس دارای ۶هزار دانش آموز بوده و مجبور شدیم این دانش آموزان را به مدارس همجوار انتقال دهیم به طوری که ظرفیت مدارس شهرستان در حال حاضر بیش از حد ممکن پر شده است.

وی ادامه داد : انتظار می رود مسئولین کشوری جهت احداث سریع ۱۳ مدرسه آسیب دیده تدابیر مناسبی را بیندیشند.

در ادامه علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: مسئولین باید در برابر نیازهای مردم پاسخگو باشند و رفاه آموزشی را برای ادامه تحصیل دانش آموزان حوزه انتخابیه مهیا کنند،به هیچ عنوان قابل قبول نیست که مدارس به دلیل کمبود امکانات و فضای آموزشی محدودیتی برای ارائه خدمات به دانش آموزان داشته باشند.

مهندس ظاهری در خصوص آماده سازی مدارس با توجه به نزدیکی مهرماه افزود: با توجه به زمین لرزه اخیر و آسیب جدی مدارس مسجدسلیمان فضاهای آموزشی شهرستان با بحران‌ جدی مواجه شده اند که باید با همکاری‌ سازمان نوسازی مدارس استان و مساعدت های سازمان نوسازی مدارس کشور این بحران را مدیریت خواهیم کرد تا در بلند مدت با بازسازی و ساخت مدارس جدید از این بحران خارج شویم،با هماهنگی هایی که با مهندس رخشانی‌ مهر صورت گرفته ایشان آمادگی کامل خود را جهت ارائه خدمات به حوزه انتخابیه اعلام داشته است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از آماده سازی و افتتاح ۴مدرسه در اواسط مهرماه خبر داد و افزود: برای رساندن کیفیت مدارس به معدل استان باید تلاش خود را با جدیت‌ ادامه دهیم.

در ادامه مهندس قربانی مدیرکل نوسازی مدارس استان از متمرکز کردن تمام امکانات استان برای بازسازی و نوسازی مدارس مسجدسلیمان خبر داد و عنوان کرد : در بحث تعمیرات مسجدسلیمان تنها شهری در استان است‌ که در آن اقدامات ویژه ای صورت گرفته است.

در خاتمه جلسه دکتر ورناصری معاون نوسازی مدارس کشور گفت: هر اقدامی که در کوتاه مدت برای برگزاری مدارس لازم است را انجام خواهیم داد تا دغدغه و نگرانی های مردم مسجدسلیمان را مرتفع کنیم.

وی افزود: در زمانبندی بلند مدت اقدامات ویژه ای صورت خواهد گرفت تا با شروع ساخت کلاسها و بازسازی مدارس تخریبی فضای آموزشی شهرستان را بهبود ببخشیم.

گفتنی است پس از این نشست معاون نوسازی مدارس کشور به همراه نماینده مجلس از برخی مدارس آسیب دیده بازدید نمودند.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: