جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور استاندار خوزستان ، مدیرکل امور اجتماعی استانداری ، مدیرکل آموزش و پرورش ، سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان ، رئیس اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان و جمعی دیگر از ...

عصر مسجدسلیمان // جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور استاندار خوزستان ، مدیرکل امور اجتماعی استانداری ، مدیرکل آموزش و پرورش ، سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان ، رئیس اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان و جمعی دیگر از مسئولان استانی روز شنبه ۹۷/۱۲/۱۸ در اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در این جلسه جانمراد داودی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد : شهرستان مسجدسلیمان دارای ۲۷ هزار دانش آموز ، ۱۰۵۰ کلاس آموزشی و ۱۸۵۰ نفر پرسنل آموزشی میباشد که در حال حاضر بزرگترین مشکل این شهرستان در حوزه آموزش ، فرسودگی فضاهای آموزشی میباشد ،بنابر گزارش رسمی مهندسین نوسازی استان ، ۶۱% از مدارس شهرستان باید تخریب ، بازسازی و مقاوم سازی شوند، همچنین بنابر مطالعات صورت گرفته به علت فرسودگی ۲۰ مدرسه دوسازمانی شهرستان با ۶ هزارنفر دانش آموز، هر لحظه احتمال تخریب و حادثه ناگوار میرود.

وی ادامه داد : حدود یک ماه پیش سقف یکی از کلاسهای مدرسه شهید نواب صفوی براثر بارندگی های اخیر و فرسودگی فرو ریخت که با ورود به موقع سازمان نوسازی، توانستیم دانش آموزان را در مدارس همجوار جا بدهیم ، در حالی که مدارسی فرسوده تر از مدرسه شهیدنواب صفوی در مسجدسلیمان وجود دارند، امروزه به علت بافت فرسوده مدرسه شبانه روزی امیرکبیر در منطقه سبزآباد با ۲۵۰ دانش آموز ،هرلحظه احتمال خطر وجود دارد،با توجه به بررسی های کارشناسان سازمان نوسازی ، در این مدرسه امکان تحصیل برای دانش آموزان وجود ندارد، لذا با توجه به رویکرد مطلوب دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش میطلبد با اتخاذ تصمیمات مناسب زمینه احداث یک مدرسه شبانه روزی در مسجدسلیمان گرفته شود.

داودی افزود : متاسفانه به علت اجرای طرح ۶ کلاسه در مقطع ابتدایی ، هنرستانها و کاردانش ها ، ۲۲ کلاس کانکسی در مدارس مرکزی شهر وجود دارد. همچنین ۵ مدرسه کانکسی در روستاهای مسجدسلیمان در حال فعالیت میباشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان در خصوص تعمیرات و تجهیزات آموزشی بیان کرد : در چندسال اخیر بودجه ای مناسب برای شهرستان مسجدسلیمان با داشتن تعداد ۲۰۵ فضای آموزشی که بسیاری از آنها قدمت بیش از ۷۰ سال را دارند در نظر گرفته نشد.

وی ادامه داد : استفاده از کولرهای آبی در مدارس ، عدم هوشمندسازی مدارس ، کمبود تجهیزات کامپیوتری و کمبود اماکن ورزشی از جمله مشکلات دیگر حوزه آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان میباشد‌.

داودی در خصوص نیروی انسانی تصریح کرد : با وجود عنایت ویژه مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان جهت استخدام تعدادی نیروی حق التدریسی در سال گذشته، هنوز در این خصوص دچار مشکل هستیم ، با توجه به بررسی های بعمل آمده در رشته های مختلف ، نیازمند به جذب حدود ۲۰۰ نفر دبیر مرد میباشیم ،همچنین در ارتباط با مستخدم و سرایه دار ، هم اکنون از ۲۰۵ مدرسه مسجدسلیمان تنها ۴۵ نیروی مستخدم و سرایه دار وجود دارد و قطعا این کمبود و نقصان باعث سرقت اموال مدارس میگردد که انتظار میرود در این زمینه تدابیری اساسی اندیشیده شود.

وی در پایان از دکتر شریعتی استاندار خوزستان ، دکتر کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دکتر تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان جهت حمایت های ویژه در حوزه آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه جلسه اردوان قنبری سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان عنوان نمود : جمعیت دانش آموزان مسجدسلیمان ۲۵% کل جمعیت شهرستان میباشند همچنین از تعداد ۲۰۵ مدرسه در مسجدسلیمان ، ۷ مدرسه دارای قدمت بالای ۹۰ سال میباشند و هیچگونه تغییری جهت مقاوم سازی آنان انجام نشده است.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات افزود : در دهه های پیشین تخصیص اعتبار جهت احداث مدارس بالای ۳۵% بوده است در صورتی که تخصیص اعتبار امسال زیر ۵% بوده است که عملا با این اعتبار هیچگونه بازسازی در مدارس صورت نخواهد گرفت.

در ادامه دکتر شریعتی استاندار خوزستان عنوان کرد : آمار بالای فرسودگی مدارس مسجدسلیمان نشان از کم توجهی ما به این منطقه دارد که لازم است این موضوع در دستور کار قرار داده شود تا بتوانیم با تخصیص اعتبارات بیشتر ظرف ۳ سال آمار فرسودگی مسجدسلیمان را کاهش داده و به میانگین متوسط ۳۰% استان برسانیم.

وی در خصوص کلاسهای کانکسی افزود : با توجه تصمیم قبلی شورای آموزش و پرورش در استان در خصوص جمع آوری کلاسهای کانکسی لازم است هر چه زودتر این کانکس ها جمع آوری شوند‌ چرا که به مردم قول دادیم در سال ۹۸ کلاسهای کانکسی را جمع آوری کنیم .

استاندار خوزستان در خصوص جذب نیروی انسانی تصریح کرد : جذب حدود ۵ هزار نفر جهت استخدام در آموزش و پرورش در دستور کار میباشد که در حال طی مراحل خود میباشد، همچنین باید سرانه و خدمات آموزشی ، ورزشی و… به طور متناسب در استان توزیع شود.

 

نام:

ایمیل:

نظر: