آرزو میکنم که روزی مسجدسلیمان دارای دانشکده پزشکی شود / در زمینه اشتغال برای خانواده های کودکان کار یک کارگاه خیاطی در منطقه نفتون راه اندازی نمودیم

عصر مسجدسلیمان // انســانی کــه توفیــق پیــدا میکنــد در حــق مــردم خیرخواهــی و گرهی از مشکلشــان را باز کنــد، در حقیقـت از جانـب خـدا انتخاب شـده اسـت تـا واسـطه ای باشــد بــرای رســیدن الطــاف و برکات الهــی بــه ...

عصر مسجدسلیمان // انســانی کــه توفیــق پیــدا میکنــد در حــق مــردم خیرخواهــی و گرهی از مشکلشــان را باز کنــد، در حقیقـت از جانـب خـدا انتخاب شـده اسـت تـا واسـطه ای باشــد بــرای رســیدن الطــاف و برکات الهــی بــه دیگــر بندگانــش.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر پروانه رشیدی یکی از خیرین شهرستان مسجدسلیمان که در حال حاضر ساکن کشور آمریکا میباشد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: پروانه رشیدی متولد ۱۳۴۲/۰۷/۰۱ در مسجدسلیمان ، فارغ التحصیل دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و دارای بورد تخصصی بیماری‌های داخلی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بورد تخصصی فامیلی مدیسین از Southwestern University تگزاس در امریکا میباشم.

وی ادامه داد : بیش از ۲۰ سال است که در کشور آمریکا زندگی میکنم و به عنوان مشاور بیماری‌های داخلی و Hospitalist یعنی متخصصی که فقط از بیماران بستری در بیمارستان نگهداری میکند کار میکنم.

دکتر پروانه رشیدی افزود : با افتخار میگویم که یک بختیاری هستم. دوران کودکی و بخشی از نوجوانی خودم را در مسجدسلیمان گذراندم. در سن سیزده سالگی به اتفاق خانواده ام از مسجدسلیمان مهاجرت کردیم. از آن زمان بیش از چهل سال میگذرد. بارها به ایران سفر کردم با وجودی که دیگر فرصت بازگشت و دیدار مجدد زادگاه و ولایت نصیبم نشد اما همیشه خودم را متعلق به آن خاک دانسته ام.

وی خاطرنشان کرد : از پدرم آموختم که سه گروه در جامعه احترامشان واجب است: آموزگاران، پزشکان و سربازان. علاوه بر کار حرفه ای خودم و علاقه به مسئله بهداشت و سلامت، علاقه زیادی به آموزش هم دارم.
در دوره تعطیلی دانشگاه یکسال به عنوان معلم در روستایی در اطراف اصفهان کار کردم که تجربه آن را هرگز فراموش نمیکنم همچنین به عنوان معلم خصوصی ریاضی شاگردان زیادی داشتم.

رشیدی ادامه داد : امروز که سالها از آن دوره میگذرد اگر فرصتی دست دهد مایلم دین خود را به ولایت دوران کودکی خود ادا کنم. علی رغم علاقه فراوان در زمینه بهداشت و سلامت نمیتوانم از راه دور کاری انجام بدهم اما آرزو میکنم که روزی مسجدسلیمان دارای دانشکده پزشکی شود.

وی بیان داشت : زمینه کاری که در حال حاضر میتوانم در مسجدسلیمان و از راه دور فعالیت داشته باشم مبحث آموزش و اشتغال زایی میباشد که در این خصوص نمایندگان ما به طور مستمر به مدارس مراجعه میکنند و در حد توان به حل و فصل مشکلاتی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم کیفیت آموزش کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد کمک میکنیم. هرچند قادر نیستیم که به تک تک دانش آموزان رسیدگی کنیم اما حل مشکلات مدارس که در حال حاضر کمتر به آنها رسیدگی مییشود، سبب میشود که منفعت آن به تعداد زیادی دانش آموز که در آن مدارس مشغول تحصیل هستند برسد.

رشیدی افزود : تمرکز ما در این بخش بر تهیه آبسردکن، تجهیزات سرمایشی، روشنایی، تعمیرات ساده، تهیه کاغذ برای برگزاری امتحانات ، پرینتر، تشویق کودکان با استعداد،تهیه وسایل بازگشت به مدرسه و پرداخت بیمه دانش اموزی برای کودکان بوده است.

وی در ارتباط با فعالیت خود در بخش اشتغال و کارآفرینی تصریح کرد : در این زمینه برای خانواده های کودکان کار یک کارگاه خیاطی با عنوان کارگاه آموزشی و تولیدی باران در منطقه نفتون راه اندازی نمودیم که تعداد ۲۰ کارآموز ، از میان خانواده های کودکان کار و افراد نیازمند جامعه انتخاب شده اند و آموزش این عزیزان بطور کاملا رایگان انجام شده و سود حاصله از هر نوع سفارش متعلق به این عزیزان خواهد بود.

دکتر رشیدی با بیان اینکه اولین گروه خیاطان ما آماده پذیرش سفارشات انبوه هستند خاطرنشان کرد: روزی که بتوانیم از طریق این سفارشات برای این خانواده ها درآمدزایی کنیم کودکانشان به سر کلاسهای درس رفته و دیگر در خیابان و کارگاههای ناشناخته در معرض انواع خطرات نخواهند بود. این مسئله با کمک بهزیستی و دوستانی که داوطلبانه با ما همکاری میکنند پیگیری میشود. ضمن اینکه انتظار ما از همتباران خود این است که با سفارشات خودشان به این کارگاه فرصت تغییر و بهبود زندگی را به این عزیزان را بدهند.

وی در خاتمه گفت : برای همه مردم مسجدسلیمان موفقیت و پیروزی همراه با سلامتی را آرزومندم و امیدوارم جهت توسعه شهر خود و زدایش فقر و بیکاری گامهای مثبتی را بردارند.

نام:

ایمیل:

نظر: