جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // با حضور حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سرپرست فرمانداری و جمعی از مدیران کل استان و شهرستان جلسه شو ...

عصر مسجدسلیمان // با حضور حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سرپرست فرمانداری و جمعی از مدیران کل استان و شهرستان جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان عنوان کرد : تیم های ارزیابی بنیاد تاکنون ۲۲۶۷ واحد را ارزیابی نمودند که در بخش گلگیر ارزیابی ۱۲۰۰ واحد شهری به پایان رسید ضمن اینکه تعداد تقاضاهای مردمی در شهر مسجدسلیمان تاکنون ۷۲۱۳ واحد بوده است که همچنان تیم های ارزیاب ما درحال ارزیابی آن ها می باشند.

وی افزود : اکثر واحدهای آسیب‌دیده در بافت فرسوده این شهر قرار دارند در مجموع از ۲۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان مسجدسلیمان ۱۲ هزار واحد آن در بافت فرسوده و مناطق آلوده قرار دارند که در حال حاضر عمده کار تیم های ارزیابی در بخش بافت های فرسوده به علت قدمت بالای واحدهای مسکونی می باشد و امیدواریم ارزیابی تیم های بنیاد ظرف یک هفته دیگر به پایان برسد و نتایج نهایی را اعلام نماییم.

علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهار کرد: با بسیج تمامی مسئولان استانی و شهرستان و مردم شریف شهرمان شاهد کمترین آسیب ها و خسارات در زلزله اخیر بوده ایم. در حوادث غیر مترقبه علی الخصوص زلزله بحث روحی و روانی بین مردم داده ها ایجاد می شود بحث تمهیدات امنیتی می باشد که در این خصوص لازم می دانم شورای تامین شهرستان تشکر و قدردانی نمایم.

وی ادامه داد: در بحث امداد و نجات مقدمات کار در خصوص اسکان اضطراری شهروندان زلزله زده به نحو احسنت انجام شد اما امروز شرایط ما شرایط بسیار متفاوت می باشد.

وی با اشاره به عدم توسعه شهر مسجدسلیمان افزود :در حال حاضر ۸۵ هکتار زمین مستعد جهت ساخت و ساز در اختیار ارتش قرار دارد که لازم است هر چه زودتر تعیین و تکلیف شوند این در حالی است که مردم به اجبار در دره ها و دامنه کوه ها ساخت و ساز نموده اند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز بیان کرد : بنیاد مسکن در حال برآورد هزینه زلزله مسجدسلیمان است، به محض مشخص شدن نتایج را به دولت منتقل می کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر لازم باشد اعتبارات شهرستان های مختلف را جابه جا می کنیم تا مدارس آسیب دیده را از نو بسازیم در حال حاضر تحصیل دانش اموزان برای ما جز اولویت هاست.

لازم به ذکر است استاندار خوزستان ، نماینده مردم مسجدسلیمان و شهردار پس از خاتمه جلسه از بعضی مناطق آسیب دیده شهرستان بازدید نمودند.







نام:

ایمیل:

نظر: