نشست بررسی و پیگیری پروژه های آبفا روستایی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

عصرمسجدسلیمان// نشست بررسی و پیگیری پروژه های آبفا روستایی شهرستان مسجدسلیمان با حضور مدیرکل آبفار استان و نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصرمسجدسلیمان در اب ...

عصرمسجدسلیمان// نشست بررسی و پیگیری پروژه های آبفا روستایی شهرستان مسجدسلیمان با حضور مدیرکل آبفار استان و نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرمسجدسلیمان در ابتدای نشست محسن طهماسبی رئیس اداره آبفار شهرستان مسجدسلیمان عنوان کرد: در سه بخش مرکزی، گلگیر و عنبر خانوارهای تحت پوشش حوزه آبفا روستایی قریب به ۳ هزار مشترک هستند که تعداد اشتراک های تحت پوشش این خانوارها هستند۲۰ هزار نفر میباشد.

وی افزود: ازمجموع ۱۸۰ روستای تحت پوشش آبفا روستایی ۷۴ روستا با تانکر سیار آبرسانی میشوند، یعنی میشود گفت ۵۰% روستاهای شهرستان تحت پوشش تانکر سیار است و تعداد مخازن موجود در شهرستان ۲۸ باب میباشد.

طهماسبی در ادامه ازسه پروژه لهبری ، جهانگیری وتمبی که در شهرستان درحال اجرا می باشد نام برد و افزود: یک پروژه طرح مطالعاتی روستای جریک نیز درحال انجام است که فاز اول آن که طرح مطالعاتی است به پایان رسیده است و اکنون باید مرحله اجرا را آغاز کنیم.

وی در مورد پروژه لهبری توضیح داد: ۸/۵ کیلومتر از پروژه لهبری در سایز ۱۰ و ۱۲ اینج تامین شد که محل تامین آب این پروژه سدگدار میباشد که در سال گذشته تفاهم نامه ای با آب فاضلاب شهری،آب و فاضلاب خوزستان برای سال ۹۸ بسته شد.

طهماسبی ادامه داد: پروژه دوم ما پروژه جهانگیری است که محل تامین آب این پروژه سدگدار است و خط انتقال آن نیز از سد گدار شروع و تا مسیر کریم آباد ودانشگاه پیش رفته است، خط انتقال آن از شروع تاکنون قریب به ۲۳ کیلومتر اجرا شده است.

رئیس اداره آبفار مسجدسلیمان در ادامه از پروژه آبرسانی تمبی سخن گفت: در این پروژه شبکه خط انتقال تا ورودی روستا پیش رفته است که اعتبار آن از محل ارزش افزوده به طول حدود ۳/۵ کیلومتر اجرا شد.

رئیس اداره آبفار مسجدسلیمان در انتها اظهارداشت:یکی از معضلات پیش رو کمبود تانکر سیار درشهرستان است وبا توجه به فرارسیدن فصل گرما درخواست تعداد بیشتری تانکر سیار داریم.

در ادامه نشست علی عسگرظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان آب شرب در چهارشهرستان حوزه انتخابیه بیان کرد: بیش از ۵۰% روستاهای ما ازآب شرب بهره مند نیستند که این آمار بسیار نگران کننده است.

وی افزود: پروژه های خوبی با پیشرفت متفاوت در چهار شهرستان شروع شده ودرحال اجراست‌ .دربحث انتقال آب از مسیر گلگیر و منطقه جهانگیری انتظار داریم مدیرکل آبفار استان همکاری لازم را نمایند تا از اعتبارات امسال سهم بیشتری به این مسیر اختصاص دهند.

وی ادامه داد: دغدغه ما در شهرستان هفتکل ،بحران آب به خصوص در بخش رغیوه میباشد که بسیار نگران کننده است و امیدوارم با تلاش جدی بتوانیم نگرانی مردم در بحث آب چهارشهرستان را برطرف کنیم.

در ادامه عادل حرباوی مدیرکل آبفار خوزستان تصریح کرد: پروژه های باپیشرفت خیلی خوبی در این حوزه انتخابیه شروع شده است و شاهد پیشرفت خوب این پروژه ها بودیم که امیدواریم تا اوایل زمستان امسال  این پروژه ها به بهره برداری برسند که در این صورت حداقل ۵۰ روستای فاقد شبکه آب رسانی و آب شرب از نعمت آب شرب سالم بهداشتی بهره مند میشوند.

وی در رابطه با آب شرب هفتکل افزود: در حوزه هفتکل ، بخش رغیوه یکی از بخش های اصلی دارای مشکل آب شرب است و پروژه بسیار خوب خط انتقال به طول ۸۵ کیلومتر درحال اجرا است که تنها ۲۰ کیلومتر آن باقی مانده است و پس ازاتمام این پروژه مشکل دیرینه اهالی آن حل خواهد شد.

این مقام مسئول در انتها ضمن تقدیر ویژه از نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل بیان کرد: بیشترین اعتبارات در زمینه آب به حوزه انتخابیه مهندس ظاهری  اختصاص داده شد و این امر حاصل تلاش و پیگیری قابل تقدیر وی میباشد.امید است امسال بتوانیم باتوزیع اعتبارات تکمیلی این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

 

نام:

ایمیل:

نظر: