پایان عملیات مرمت و بهسازی جاده دسترسی به پارک موزه برق تمبی توسط نفت و گاز مسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // پروژه مرمت و بهسازی جاده دسترسی به پارک موزه کارخانه برق تمبی با اجرای عملیات روکش آسفالت گرم خاتمه یافت . به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان این پروژه با هدف بهسازی مسیر دسترسی به موزه کارخانه برق و پ ...

عصر مسجدسلیمان // پروژه مرمت و بهسازی جاده دسترسی به پارک موزه کارخانه برق تمبی با اجرای عملیات روکش آسفالت گرم خاتمه یافت .

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان این پروژه با هدف بهسازی مسیر دسترسی به موزه کارخانه برق و پارک تفریحی تمبی با نظارت اداره خدمات مهندسی و بهسازی اماکن شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و توسط شرکت نیما پارسوماش در مدت زمان ۲ ماه اجرا گردید .

جاده دسترسی به پارک موزه برق تمبی حدود ۲۵۰ متر طول و ۵/۶ متر عرض دارد و یکی از قدیمی ترین پل های ماشین رو کشور و خاور میانه در میانه ی آن قرار دارد .
بمنظور حفظ جذابیت موزه ای بازدیدکنندگان برای رسیدن به موزه از روی این پل که دارای عرشه و خرپای فلزی با ستون های سنگی و راه ماشین رو یکطرفه است عبور می کنند .

لازم بذکر است کارخانه برق تمبی نخستین کارخانه تولید برق صنعتی در خاورمیانه است که در اوایل شکل گیری صنعت نفت بمنظور تولید انرژی الکتریسیته مورد نیاز اماکن صنعتی ، اداری و مسکونی صنعت نفت در منطقه تمبی شهر مسجدسلیمان احداث و با خارج شدن آن از مدار تولید در اواخر دهه ۷۰ خورشیدی هم اکنون بعنوان یکی از اجزای موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان می باشد . پارک تفریحی تمبی نیز در مجاورت این کارخانه در سال گذشته در زمینی به مساحت ۸۰۰۰۰ متر مربع توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با هدف ایجاد تسهیلات مناسب تفریحی جهت شهروندان و بازدید کنندگان از این سازه ی صنعتی احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت .

 

نام:

ایمیل:

نظر: