نشست شورای برنامه ریزی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد 

عصر مسجدسلیمان //جلسه شورای برنامه ریزی مسجدسلیمان باحضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولین و رؤسای ادارات روز چهارشنبه ۹۸/۲/۴ درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان درابتدای این جلسه حجت ...

عصر مسجدسلیمان //جلسه شورای برنامه ریزی مسجدسلیمان باحضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولین و رؤسای ادارات روز چهارشنبه ۹۸/۲/۴ درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان درابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان عنوان کرد: ارزیابی وارزشیابی عملکرد مدیران از اختیارات فرمانداری شهرستان است وقطعا یکی از موارد اصلی این ارزیابی جدا از نوع اعتبار وتعاملی که بامجموعه همکاران وارباب رجوع خواهد داشت ، جذب اعتبار و گزارش عمرانی وعملکرد اجرایی می باشد .

وی افزود : مسجدسلیمان با ۱۳۱ میلیارد و۵۴۱ میلیون تومان اعتبار که برای آن موافقت نامه مبادله شده است می توان گفت جزء سنواتی است که بیشترین اعتبار را جذب کرده پس می طلبد مسئولین تلاش مضاعفی برای رفع نواقص وعقب ماندگی این شهرستان داشته باشند .

وی ادامه داد :از این مبلغ حدود ۷۰میلیارد تومان یعنی ۵۳% تابه امروز تخصیص داشتیم واگر اتفاقات سیل پیش نمی آمد قطعا از ۱۰۰ میلیارد تومان هم بیشتر می شد .

حجتی نیا عنوان کرد :در پروژه مربوط به ساختمان فرمانداری یک اعتبار ۹۴میلیون تومانی بود که ۳۴میلیون تومان آن از محل اعتبارات نفت و۶۰میلیون تومان از محل تملک بوده است که این مبلغ تخصیص داده شده است درواقع تخصیص صدرصدی بوده است .

سرپرست فرمانداری افزود : دربحث تکمیل ساختمان فرمانداری اعتبار ۲ میلیارد تومان داده شد که یک میلیارد وهفتصد میلیون تومان از نفت و ۳۰۰میلیون تومان هم از تملک کسب شد و جذب  آن صد درصد تکمیل شد .

در ادامه جلسه شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان اظهار کرد: شهرداری مسجدسلیمان از سال ۹۷ حدود ۲۰ پروژه عمرانی را دردست اقدام دارد که تقریبا مبلغ ۳۸/۵میلیارد تومان برای آن مصوب شده است ومبلغ ۲۳/۵میلیارد تومان معادل ۶۱% آن تخصیص داده شد.

وی افزود :از این ۲۰ پروژه ۲ پروژه درحال انجام موافقت نامه و درحال ابلاغ می باشد ۶ پروژه ی دیگردرحال مناقصه می باشد  که به دلایل بروز مشکلاتی درجایگزینی ذی حساب تاکنون نتوانستیم مناقصه های آن را برگزار کنیم ضمن اینکه دو پروژه ی دیگر درحال انعقاد قرارداد است و۸ عدد دیگر از این پروژه ها درحال انجام می باشد ودوتای دیگر آن به صورت کامل انجام شده است .

جانمراد داودی رئیس آموزش وپرورش مسجدسلیمان عنوان کرد: هنرستان بهمن مطلق ۱۴کلاس و۳۰۰ دانش آموز دارد که دراین زمینه چهار کلاس کمبود داریم باتوجه به این مسأله که به جز منابع استانی هیچ منبع مالی برای جبران این کمبود داریم لذا میطلبد برای این مسأله تدابیری اندیشیده شود .وی افزود درمحله مال شنبه نیز باوجودبحرانی همچون مدرسه فرسوده وآمار بالای دانش آموزی هیچ ملکی برای ساخت مدرسه وجود ندارد ،باتوجه به کمبودمدارس دوره  متوسطه اول ودوم دراین محل چاره ای جز خرید ملک وجود نداردواگر راهی وجود دارد وقانون اجازه بدهد درمناطق مال شنبه ونفتک برای خرید ملک جهت احداث مدرسه   اعتبار لازم تأمین شود.

در ادامه باقرزاده مسئول نوسازی مدارس عنوان کرد: درخصوص پروژه اعتبارات تملک دارایی استان ،باید عنوان کنم این مسأله دغدغه همه ادارات هست چون به صورت اوراق جذب می شوند وی عنوان کرد:خوشبختانه اداره نوسازی مدارس از جمله دستگاه هایی بوده که درخصوص بحث جذب هیچ گونه مشکلی تاکنون نداشته است درخصوص بحث تملک دارایی شهرستان چیزی حدود ۷۰درصد جذب بوده است درحال حاضر اعتبارپروژه مسکن مهر شهرک ولی عصر  یک میلیارد وسیصدمیلیون تومان است و باتوجه به فعال بودن این پروژه مشکلی درجذب مانده این اعتبار استانی نخواهیم داشت دربحث جذب درتملک پولی که داریم براساس جذب اوراق ۱۶۷میلیون تومان می باشد که مادر پروژه ۱۰کلاسه مسکن مهر آن راجذب خواهیم کرد .

گفتنی است یکی از مصوبات این جلسه  تشکیل کارگروهی متشکل از شورای شهر ،شهرداری ودفتر فنی فرمانداری برای پیگیری اعتبارات می باشد .

 

نام:

ایمیل:

نظر: