جلسه شورای اداری شهر گل گیر برگزار شد

عصرمسجدسلیمان // نشست شورای اداری شهر گل گیر با حضور نماینده و سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان و مدیران ادارات روز دوشنبه ۹۸/۰۲/۰۲ در شهرداری گل گیر برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، محمد آقابیگی رئیس شورای شه ...

عصرمسجدسلیمان // نشست شورای اداری شهر گل گیر با حضور نماینده و سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان و مدیران ادارات روز دوشنبه ۹۸/۰۲/۰۲ در شهرداری گل گیر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، محمد آقابیگی رئیس شورای شهر گل گیر دربیان مسائل مربوط به شهر گل گیر عنوان کرد: اعضای شورای شهر مشکلات را به صورت فردی وگروهی پیگیری می کنند ولی باتوجه به اینکه درجلسات مدیران توجیهات منطقی ارائه می شود نمی دانیم مشکل کار کجاست که پیگیری واقدامی دراین مورد صورت نمی گیرد .

وی افزود : ما روزانه شاهد ترکیدگی لوله های فرسوده شهر هستیم، ضمن تشکر از پیگیری به موقع اداره آبفا در رسیدگی به این وضعیت اما با این روند جاده ها تخریب می شوند و اداره آبفا بودجه لازم را جهت تعویض کلی شبکه توزیع آبرسانی ندارد واین مسأله علاوه براینکه باعث وارد آمدن خسارات زیادی به شهرداری می شود موجب بروز مشکلات بهداشتی نیز می گردد.

وی ادامه داد : قطع مکرر شبکه برق و مخابرات ، فرسوده بودن پل های ورودی شهر گل گیر و عدم آسفالت جاده گل گیر به مسجدسلیمان از معضلات شهر گل گیر میباشد. در ۳ سال گذشته تلفنهای ثابت مدام قطع میباشد و به محض قطع برق موبایلها نیز قطع میشوند که نیاز به دستگاه ذخیره برق (یو پی اس) میباشد همچنین ضمن تشکر از ریاست محترم سازمان برق بابت پیگیری و حل سایر مشکلات پایه های بتنی قدیمی و فرسوده هستند که نیاز به تعویض دارند که برخی از آنها کج و درحال افتادن هستند و همچنین بلوار ورودی گل گیر و جاده منتهی به قبور مطهر شهدای گمنام شهر گل گیر و قسمت لب رودخانه آب درمانی فاقد روشنایی میباشد. ضمن اینکه با توجه به اینکه آب درمانی درصنعت گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، براساس قرارداد صورت گرفته تاکنون ۷۵% این پروژه تکمیل شده اما متاسفانه باقی مانده آن تکمیل نشده است که درصدد هستیم این پروژه به شهرداری تحویل داده شود تا جهت تکمیل آن گامهای محکمتری برداشته شود.

وی درپایان گفت :دود آلاینده های کارخانه سیمان مردم شهر گل گیر را گرفتارکرده است ولی هیچ گونه حق آلایندگی به این شهر تعلق نگرفته است که لازم است با همت و مساعدت مسئولین این مشکل نیز برطرف گردد.

درادامه جلسه علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی عنوان کرد: گل گیر یکی از بخش های بزرگ مسجدسلیمان می باشد که بنابه دلایلی چون حجم بالای کار وکمبود منابع پیشرفت چندانی نداشته است متأسفانه یکی از اشکالات اساسی این است که بدون توجه به زیر ساخت های لازم یکباره روستایی رابه شهر تبدیل می کنند پس طبیعی است که امکانات آن متناسب باشهر نباشد ..

وی افزود :یکی از دغدغه های کشاورزان تعیین محدوده زمین های زراعی بامنابع طبیعی می باشد که باهمکاری مسئولین تاحدودی این مشکلات برطرف شد . همچنین دربحث مجوز پروانه چاه های آب براساس پیگیری های صورت گرفته مجوزهای لازم اخذ شد و علاوه براینکه توانستیم از سد گدار وتلبزان انتقال آب رابرای بخش گل گیر بگیریم کمکی نیز به آب شرب وکشاورزی شده است.

وی همچنین افزود :مجتمع گاوشیری درراستای اشتغال زایی وکسب درآمد برای مردم راه اندازی شده است ولی متأسفانه تاکنون راکد مانده است از مسئولین مربوطه خواهشمندم درصورتی که توانایی اداره این کار را ندارند باهمکاری یک سرمایه گذار این کار را راه اندازی نمایند تا مردم ازخدمات آن بهره مند شوند. وی درپایان گفت :باتوجه به اینکه بسیاری از زمین های کشاورزی زیر آب رفته است تعاونی روستایی باید جهت خرید گندم تدبیری بیندیشد طبق هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد که اگر محل خرید گندم ندارند آن هارا به کارخانه آرد مسجدسلیمان انتقال بدهند تا از هدر رفتن محصول کشاورزان جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی نیا سرپرست فرماندارمسجدسلیمان نیز ضمن قدردانی از زحمات نماینده ، بخشدار و مسئولین شهر گلگیر عنوان کرد: دراین چهل واندی سال پس ازپیروزی انقلاب تعداد زیادی از مسئولین هراز گاهی به صورت مقطعی برای ساخت جاده جریک کار می کردند ولی درحال حاضر بااعتباراتی که توسط نماینده اخذ شد حقیقتا پیشرفت خوبی در این خصوص حاصل شد.

وی درپایان افزود : انتظار می رود اداره راه‌وشهرسازی الزاما نسبت به احداث پل های ورودی شهر گل گیر اقدام کند همچنین باتوجه به اینکه ساخت ساختمان ها دردره ها شکل غیر متعارفی ایجاد کرده انتظار می رود هرچه زودتر از طریق کمیسیون ماده صد این معضل پیگیری شود.

در ادامه محسن طهماسبی سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی مسجدسلیمان اظهار کرد: درسال ۹۱ شبکه توزیع آب گل گیر تعویض شد ولی به علت عدم تعویض مناسب دربحث لوله گذاری،  آبی که از تأسیسات مادر به شبکه توزیع انتقال پیدا می کند ظرفیت این لوله ها را ندارد و باپیگیری های فراوانی که صورت گرفت تصمیم گرفته شد شبکه توزیع آب هرچه زودتر تعویض گردد.

وی درخصوص پروژه آبرسانی لهبری عنوان کرد :این پروژه شامل دوفاز می باشد که در فاز اول آن  ۸/۵کیلومتر انجام شده است و درحال حاضر باقیمانده پروژه در دست اقدام میباشدضمن اینکه یکی از بزرگترین موفقیت های ما دراین زمینه کسب کد پروژه آبرسانی لهبری بوده است .

درادامه جانمراد داودی رئیس آموزش وپرورش مسجدسلیمان دربخشی از سخنان خود پیرامون مشکلات مربوط به بحث ایاب وذهاب دانش آموزان عنوان کرد:همان طور که می دانید آموزش وپرورش باچالش مالی مواجه است درحال حاضر آموزش و پرورش درشهر گل گیر مبلغ ۲۱میلیون تومان در بخش ایاب و ذهاب بدهی دارد که از عید نوروز تاکنون پنج میلیون تومان آن پرداخت شده و دراین زمینه از کارخانه سیمان ،پتروشیمی ، شرکت نفت وشهرداری انتظار کمک برای رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان این منطقه را داریم.

وی اضافه کرد :باتوجه به اینکه یکی از اهداف دولت تدبیر وامید این است که هیچ بازمانده ای از تحصیل نباشد دودبیرستان دخترانه وپسرانه درمقطع دوره متوسطه دوم افتتاح کردیم که متوسطه پسر آن بازگشایی شد ومتوسطه دختر به دلایل مشکلاتی افتتاح نشد وبازهم انتظار داریم برای افتتاح این مدرسه وسالن ورزشی تأمین اعتبار شود.

امیدوار جمالپور رئیس اداره ورزش وجوانان مسجدسلیمان نیز بیان نمود:برای ساخت زمین فوتبال بابودجه ای بالغ بر۱۵۰میلیون تومان نیمی از کوه آسماری تراشیده وصاف شد که بعد از آن بحث معارض زمین پیش آمد  ودرسال ۹۵،بودجه۱۵۰میلیونی آن برگشت داده شد ولی باپیگیری های فراوان درآذرماه توانستیم باگرفتن رأی دردادگاه سند زمین را بگیریم .

وی درپایان افزود :درحال حاضر سه چمن مصنوعی ویک چمن طبیعی در بخش گل گیر وجود دارد که یکی از چمن های مصنوعی باهمکاری شرکت نفت انجام می شود و دوتای دیگر به همت مهندس ظاهری راه اندازی خواهند شد ودرصورت آمادگی به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

لازم به ذکر است برگزاری مناقصه جهت ساخت المان تپه شهدای گمنام گل گیر ، تامین تجهیزات استادیوم ورزشی شهدای گل گیر با مساعدت اداره ورزش و جوانان و تشکیل جلسه با مدیرکل میراث فرهنگی استان جهت تعیین تکلیف ساختمان آب درمانی و واگذاری به بخش خصوصی از جمله مصوبات جلسه بوده است.

گفتنی جلسه فوق که قرار بود راس ساعت ۱۳ برگزار گردد با تاخیر مسئولین ساعت ۱۵:۳۰ آغاز شد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: