انتقال بیمار سکته حاد قلبی توسط بالگرد اورژانس هوایی مسجدسلیمان

  عصر مسجدسلیمان // ظهر دیروز یک  مرد ۷۰ ساله با علائم سکته حاد قلبی، توسط بالگرد اورژانس هوایی از بیمارستان ۲۲بهمن به بیمارستان امام اهواز انتقال  داده شد.   به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، دکتر یاسر جلی ...

 

عصر مسجدسلیمان // ظهر دیروز یک  مرد ۷۰ ساله با علائم سکته حاد قلبی، توسط بالگرد اورژانس هوایی از بیمارستان ۲۲بهمن به بیمارستان امام اهواز انتقال  داده شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، دکتر یاسر جلیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان با اعلام این خبر گفت ؛ ظهر دیروز این مرد ۷۰ ساله با مشکل حاد قلبی به بیمارستان مراجعه و پس از مشاهده علایم و بررسی بیماری با تشخیص  سکته وسیع  قلبی طی هماهنگی های صورت گرفته توسط بالگرد اورژانس هوایی از بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان به بیمارستان امام خمینی اهواز منتقل شد.

 

دکتر جلیلی در ادامه  علائم سکته قلبی را مواردی از قبیل درد قفسه سینه، احساس فشار و سنگینی روی سینه، احساس خفقان و تنگی نفس، همراه با تعریق و حالت تهوع و استفراغ برشمرد و افزود : علت سکته حاد قلبی، ایجاد لخته در عروق کرونر است که منجر به بسته شدن رگ شده و جریان خون یک منطقه از عضله قلب کاملا از بین می‌رود و این اتفاق می‌تواند صدمات دائمی را برای فرد به دنبال داشته باشد، بنابراین می بایست هر چه سریع‌تر رگِ مسدود باز و جریان خون مجددا برقرار شود تا آسیب‌ها به عضله قلب کمتر گردد .

 

وی در پایان ضمن قدردانی از مجموعه فوریتهای پزشکی و رییس اورژانس هوایی استان خوزستان جهت انتقال سریع این بیمار اظهار داشت: زمان، نقش اصلی را در درمان بیماران دچار سکته حاد قلبی دارد، بنابراین بیماران با علائم سکته‌های حاد قلبی باید از خود درمانی خودداری کرده و تا حد امکان سعی کنند جهت انتقال به بیمارستان  با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته  شود.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: