انهدام باند قاچاق عتیقه جات در اندیکا

عصر مسجدسلیمان // دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیکا از دستگیری اعضاء باند قاچاق عتیقه جات در شهرستان اندیکا خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، حامد محمدصالح در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راس ...

عصر مسجدسلیمان // دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیکا از دستگیری اعضاء باند قاچاق عتیقه جات در شهرستان اندیکا خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، حامد محمدصالح در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای صیانت از آثار تاریخی و مبارزه قاطع با عناصر اصلی قاچاق عتیقه جات پس از رصد اطلاعاتی ، اعضاء این باند در حال حفاری غیرمجاز به قصد به دست آوردن اشیاء تاریخی شناسایی و دستگیر شدند.

 

وی افزود: متعاقب شناسایی متهمین، تیم مجربی از مامورین پاسگاه شلال به محل دقیق فعالیت این افراد اعزام و پنج نفر از متهمین که جزء مهره های اصلی این باند بودند جلب ، چهار خودرو و ادوات حفاری آنان توقیف و متهمین با قرار متناسب به زندان معرفی شدند. تحقیقات از متهمین جهت شناسایی سایر اعضاء و خریداران عتیقه جات ادامه دارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیکا با تذکر اینکه حفاری به قصد به دست آوردن اموال تاریخی،فرهنگی و خرید و فروش این اشیاء در قانون جرم انگاری شده و مجازات های سنگینی برای آن وضع شده است از عموم شهروندان تقاضا نمود در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در این زمینه،بلافاصله مراتب را به دادستانی گزارش دهند.

نام:

ایمیل:

نظر: