جراحی فوق تخصصی PCNL یا خروج سنگ کلیه از طریق پوست انجام شد

عصر مسجدسلیمان // جراحی فوق تخصصی PCNL یا خروج سنگ کلیه از طریق پوست امروز برای اولین بار در اتاق عمل بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان انجام شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، دکتر ولی اله شرفی سرپرست شبکه بهداشت و در ...

عصر مسجدسلیمان // جراحی فوق تخصصی PCNL یا خروج سنگ کلیه از طریق پوست امروز برای اولین بار در اتاق عمل بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، دکتر ولی اله شرفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با اعلام خبر فوق اظهار داشت : جراحی PCNL یا پرکوتانئوس نفرولیتوتومی امروزه جای جراحی های باز جهت درمان سنگ کلیه را گرفته است، در این جراحی کم تهاجمی با برشی بسیار کوچک در ناحیه پهلو و با کمک اشعه ایکس پس از ایجاد مسیر دسترسی به کلیه، ابزارآلات جراحی وارد کلیه شده و سنگ ها پس از شکسته شدن ،خارج شده و برش کوچک پوستی بسته می شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه این جراحی فارغ از تیم جراحی دوره دیده، نیازمند تجهیزات پیشرفته ای هست که تنها در مراکز محدودی در کشور وجود دارد، یادآور شد : خوشبختانه در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان این امکان فراهم شده است و بیماران را برای مراجعه به مرکز استان بی نیاز کرده است که در همین راستا جراحی فوق توسط دکتر مهدی شاه میرزائی جراح و متخصص اورولوژی بر روی جوان ۳۲ ساله با سنگ ۳ سانتی متری لگنچه و کالیس های کلیه انجام شد و در پایان تمامی سنگ ها خارج و بیمار با حال عمومی خوب از اتاق عمل خارج شد.

شرفی ادامه داد : تیم این جراحی را خانم ها فاضلی و گیلاسی و تیم بیهوشی خانم دکتر رزقی و خانم سعادت بر عهده داشته اند که لازم است از تلاش و همت این عزیزان تقدیر و تشکر نمایم.

این مقام مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد : در ماه اخیر سه عمل جراحی تخصصی اورولوژی از جمله جراحی بی اختیاری ادراری بانوان (اسلینگ) ،جراحی یورتروسل و pcnl برای اولین بار در مسجد سلیمان توسط دکتر مهدی شاه میرزائی انجام شده است.

نام:

ایمیل:

نظر: