شورای شهر یا شورای شهرداری؟

عصر مسجدسلیمان // انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور با هدف مشارکت شهروندان در اداره امور شهرها و روستاها  از ۷ اسفند سال ۱۳۷۷ آغاز و تاکنون پنج دوره از آن می گذرد. انتخاباتی که به‌طور جداگانه با رأی مردم ...

عصر مسجدسلیمان // انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور با هدف مشارکت شهروندان در اداره امور شهرها و روستاها  از ۷ اسفند سال ۱۳۷۷ آغاز و تاکنون پنج دوره از آن می گذرد.

انتخاباتی که به‌طور جداگانه با رأی مردم در همان حوزه برگزار می گردد و برندگان این ماراتن نمایندگان مردم در پارلمان شهری خواهند بود.

مهمترین وظیفه و اختیار شورای اسلامی شهر که در قانون اساسی آمده است، انتخاب و نظارت بر شهردار عنوان شده میباشد.

اما این فرصت به دلیل نقص قانون گرهی از معضلات و مشکلات عدیده شهر و روستاهای کشور نگشود.

در شهر مسجدسلیمان پس از گذشت قریب به ۲۴ سال و ۵ دوره از شوراها شوربختانه نه تنها تحولی در سیستم خدمات و کالبد شهری ایجاد نشده است بلکه شاهد افول و پسرفت روز به روز شهر اولین ها در تمامی زمینه ها بوده ایم که خود گویای نقش ضعیف شورای شهر ادوار مختلف در راستای مطالبه گری خواسته های شهروندان و احقاق حق آنها بوده است.

در این بین مهمترین مشکلات مردم از جمله : عدم ارائه توزیع متوازن خدمات، بحث بافت فرسود‌‌ه، فقد‌‌ان د‌‌رآمد‌‌های پاید‌‌ار شهری، مشکلات زباله و پسماند‌‌ ، مشکلات حوزه آب ، برق ، مخابرات و گاز و …. به باد فراموشی سپرده شده است.

لذا یکی از خواسته‌های مرد‌‌م از پارلمان محلی این است که آن ها شورای شهر باشند‌‌، نه شورای شهرد‌‌اری که لازم است کاندیداهای محترم ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان به این موضوع توجه ویژه نمایند.

در حال حاضر شورای شهر فاصله بسیاری از نقش اصلی خود یعنی نظارت دارد و با توجه به اینکه
تاکنون تمرکز شوراها تنها معطوف به شهرداری بوده است باید با تعامل با دیگر دستگاههای دولتی جهت پاسخگویی به مطالبات و خواسته های بر حق مردم تلاش و کوشش نمایند.

میلاد امامی

  • قاسم حیدری - جولای 19, 2021 در 7:41 ق.ظ

    با سلام
    احتراما”
    بنده در سال ۱۳۷۹ (به عنوان کاندید شهردار) جلسه ای با اعضای محترم شورای شهر مسجدسلیمان . و صبحتهای با اعضای محترم داشتم.
    این حقیر راهکارها و طرحهای خوبی برای این شهر داشتم. حتی در آن زمان با فرماندار محترم وقت هم جلسه ای در این مورد داشتم.
    بنده با مدرک کارشناسی ناپیوسته (کاربردی) عمران و ۲۳ سابقه هر وقت به شهر مسجدسلیمان که زادگاه و تا ۲۲ سالگی در آنجا بوده ام ، سفر میکنم. و به خانه پدری و اقوام سر میزنم. از صمیم قلب حسرت میخورم که چرا این شهر پس رفت میکند.
    آرزومندم که فرد یا افرادی با سابقه و متخصص و به دور از حاشیه و متعهد و با ایمان در راس شهر مسجدسلیمان قرار گیرد. و این شهر اولینها را سر و سامان دهد.
    با کمال احترام / قاسم حیدری

نام:

ایمیل:

نظر: