فرهنگ انتخابات و حقوق اجتماعی بانوان

عصر مسجدسلیمان // «انتخاب كردن»، حقی است كه حدود ۱۱۰ سال پیش به مردمی داده شد كه برای نخستین بار پارلمانی را تجربه می كردند كه صندلی های آن با خون افرادی چون ملك المتكلمین و صوراسرافیل نه اینكه قرمز ، بلكه سبز شد و ریشه ...

عصر مسجدسلیمان // «انتخاب كردن»، حقی است كه حدود ۱۱۰ سال پیش به مردمی داده شد كه برای نخستین بار پارلمانی را تجربه می كردند كه صندلی های آن با خون افرادی چون ملك المتكلمین و صوراسرافیل نه اینكه قرمز ، بلكه سبز شد و ریشه ای زد تا دموكراسی در این كشور كهن به بار بنشیند.
از این رو آمدوشد این نهاد قانونگذار در طی سال های پر فراز و نشیب حوادثی به خود دیده كه چه بسا نشستن بر صندلی های سبز آن و دفاع از حقوق ملت را باید به مثابه حق الناسی دانست كه باید به دوش گرفت و این كار لیاقتی می خواهد كه جز با تایید همین ملت امكان پذیر نخواهد بود
مدت هاست که حوزه انتخابیه مسجدسلیمان بزرگ آبادانی ، پیشرفت و عدالت اجتماعی را لمس نکرده و از یاد رفته است،  و به دلایل مختلفی همچون: فقر و بیکاری سیل عظیمی از جوانان به شهرها و استان های همجوار عزیمت نمودند، با وجود نخبگان و روشنفکران زیاد خبری از حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی نیست ، روابط بر ضوابط ارجحیت دارد و پست ها گزینشی و سفارشی بوده است.

متاسفانه با وجود ظرفیت و پتانسیل های بالقوه از جمله : منابع نفتی ، زمین های مستعد و حاصلخیز کشاورزی، سدهای پرآب برای مردم این منطقه هیچ دستاورد مهم و قابل ذکری نداشته‌ اند و تنها راه برون رفت از شرایط فعلی و امید به آینده و رفع معضلات فقر و بیکاری ، توسعه و آبادانی ، فکری نو و انتخاب افراد لایق و شایسته و فراقومی است و در این رویکرد و انتخاب جدید همه اقشار و مردم این منطقه سهیم هستند تا با جدیت و شجاعت کنار هم با همدلی و تلاش شبانه روزی آینده فرزندانمان را بسازیم .
كسانی هم هستند كه نگاهی به قشر دانشگاهی و جوان دارند تا آنجا كه یك نامزد انتخاباتی قول مجلسی را داد كه “نقد دانشگاه كه نقد پیشرفت و راه ترقی است را روی چشمش بگذارد.”

%۸۲ زنان سرپرست خانواده بیکار هستند. با بیان این که فقر زنان تنها جنبه اقتصادی ندارد، «جنبه اجتماعی و روانی بسیار مهم‌تر است، توانمندی زنان و تحولات ساختاری برای مبارزه با فقر جامعه ضروری است.»
فقر زنان تنها مربوط به درآمد نیست بلکه “قدرت، اعتماد، خودباوری و پذیرش اجتماعی” در این مسئله بسیار مهم است. همچنین از مشارکت در انتخابات و عضویت در احزاب و تشکل‌ها از جمله عواملی هستند که می‌توانند در افزایش توانمندی سیاسی زنان مؤثر باشند.
بیایید با مشارکت در این روند قوم گرایی و عقب ماندگی مناطق زاگرس پایان دهیم
، همت کنیم و با انتخابی صحیح و مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی فردی کارآزموده، عملگرا و امانتدار را راهی بهارستان کنیم.
نه با شعار و وعده‌های دروغ بلکه با صداقت و عملگرایی و حرکت به سوی آبادانی و پیشرفت حرکت کنیم.
انتخاباتی که در آن دروغ کالای بی ارزش باشد  وعده های توخالی داده نشود، رقیب انتخاباتی تخریب نشود و هزینه های میلیاردی صرف خرید رای نگردد، رای مردم از پای سفره های رنگین شام رقم نخورد، شانتاژ رسانه ای اذهان رای دهندگان را مدیریت نکند و بالاخره برای کسب چند رای چهره ی نظام اسلامی مخدوش نگردد.

مرضیه شهبازی فعال اجتماعی فرهنگی

نام:

ایمیل:

نظر: