تشریح گزارش عملکرد یکساله بخش مرکزی شهرستان لالی

عصر مسجدسلیمان // بخشدار مرکزی شهرستان لالی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به ارائه گزارش عملکرد این بخش طی یک سال اخیر پرداخت.   به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان سحر احمدی آرپناه بخشدار مرکزی شهرستان لالی ضمن ت ...

عصر مسجدسلیمان // بخشدار مرکزی شهرستان لالی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به ارائه گزارش عملکرد این بخش طی یک سال اخیر پرداخت.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان سحر احمدی آرپناه بخشدار مرکزی شهرستان لالی ضمن تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  اظهار داشت : بخش مرکزی لالی با ۱۴۴ روستا دارای ۱۰۵۰۰ نفر جمعیت و تعداد ۴۴۰۰ خانوار میباشد که ۲۷ روستای آن دارای شورای اسلامی و ۱۹ روستا دارای دهیاری است.

وی با اشاره به عملكرد بخشداری مرکزی در یک سال گذشته دولت تدبیر و امید، گفت: تلاش جهت رفع مشکلات و دغدغه های روستائیان و اجرای پروژه های عمرانی در اولویت اقدامات بخشداری مرکزی بوده است که در این راستا با همدلی و همراهی همه دهیاران، شوراها و مسئولان ادارات و مدیران ارشد شهرستان توفیقات خوبی نصیب روستاهای بخش مرکزی لالی شده است و حجم کارهای انجام شده، چندین برابر سال های قبل می باشد كه مردم خود می توانند مقايسه كنند.

احمدی يكی از موفقيت های بخشداری مركزی را اجرای طرح آبیاری منطقه هارکله و دشت لالی عنوان کرد و گفت : در فاز اول آن ۶۵۰ هکتار از زمینهای دشت لالی تحت پوشش آبیاری قرار گرفت که ان شاءالله در فاز دوم این پروژه حدود ۲ هزار هکتار از اراضی منطقه تحت آبیاری مدرن قرار خواهند گرفت.

بخشدار مرکزی لالی ادامه داد : اصلاح شبکه آبرسانی روستاهای بنه سرخی ، قلعه چنگایی و ططرآباد ، جذب قیر یارانه ای ، جذب اعتبارات قابل توجه روستایی ، توسعه شبکه تلفن همراه و راه اندازی ۵ سایت فیبر نوری در روستاهای بنه وار، حیات آباد ،شاه آباد  گچ کرسا و ططر آباد، زیرسازی و آسفالت بیش از ۲۷هزار مترمربع از جاده های روستاهای بخش مرکزی با اعتبار ۹۱۰ میلیون تومان از شاخص ترین اقدامات عمرانی بخشداری بوده است.

احمدی با بیان اینکه در آینده نزدیک یک سایت تلفن همراه در منطقه تنبل و یک سایت تلفن ثابت در منطقه خواجه آباد راه اندازی خواهد شد،  افزود : در خصوص آسفالت جاده های ارتباطی بین روستاها در ابتدا مقرر گردید ۱۱ کیلومتر از این جاده ها آسفالت گردد که تاکنون ۳ کیلومتر آن اجرا شده است و بقیه آن با جذب قیر یارانه ای ظرف ماههای آتی اجرا خواهد شد.

وی در خصوص فعالیتهای اشتغال زایی این بخش تصریح کرد : راه اندازی گلخانه ها و کارگاههای قالیبافی ، خیاطی و دامپروری از طریق جذب اعتبارات سامانه کارا و جذب اعتبارات طرح برکت در روستاهای این بخش از عمده فعالیت های بخشداری مرکزی بوده است.

این مقام مسئول در ادامه به مهمترين اقدامات بخشداری اشاره كرد و گفت: با راس قرار دادن بخشداری و شوراها بر امور عمرانی روستاها باعث شدیم که حداکثر بهره برداری را از اعتبارات داشته باشیم كه نمونه های بارز این موارد عبارتند از :

۱- بهسازی پیاده روها، تکمیل دیوار سیل بند و زیر سازی جهت آسفالت محله مهدی آباد در روستای سرکولی
۲- احداث پل، بهسازی پیاده روها در روستای شاه آباد سادات
۳- زیر سازی و اجرای آسفالت، احداث پل ، کانال ، جوی وجدول و بتن ریزی در روستای دره بوری
۴- احداث کانیوو ، کانال سنگی ، بتن ریزی و تعمیر غسالخانه در روستای سه لر
۵- احداث کانال روباز ، نصب پل فلزی ، ترمیم پل و احداث کانیوو در روستای ططر
۶- احداث جوی و جدول، زیرسازی آسفالت ، اجرای آسفالت، خاکریزی در خیابان اصلی، ساخت پل جهت خروجی آب، رنگ آمیزی موانع سرعت گیر و احداث منبع آب در روستای گچ کرسا
۷- احداث کانال سنگی دو طرفه، زیرسازی آسفالت، اجرای آسفالت ، ساخت پل های فلزی منازل و کوچه ها، ساخت کانال زیر گذر و دیوار بلوکی در روستای قلعه چنگایی
۸- جدول کاری ، زیرسازی ، سنگ کاری ، بتن ریزی و ساخت و نصب تابلو ها راهنمایی در روستای تنبل
۹- زیرسازی آسفالت، اجرای آسفالت ، ساخت و نصب پل فلزی و تابلو ورودی روستا و کوپال ریزی خیابان ها در روستای پلی
۱۰- تعریض پل ، احداث جوی و جدول و زیرسازی و بیس خیابان های فرعی روستای خواجه آباد
۱۱- احداث جوی و جدول ، کوپال ریزی و شن ریزی در روستای هارکله (حیات آباد)
۱۲- احداث جوی وجدول و زیرسازی در روستای هارکله مناری آباد
۱۳- زیرسازی خیابان ها جهت آسفالت و اجرای آسفالت در روستای بنه سرخی
۱۴- اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای ططرآباد، خواجه آباد و گچ کرسا توسط اداره گاز شهرستان
۱۵- اصلاح شبکه آبرسانی روستاهای بنه سرخی ، قلعه چنگایی و ططرآباد توسط اداره آبفا شهرستان

وی در ارتباط با پروژه های عمرانی روستاهای فاقد دهیاری از اعتبارت ارزش افزوده ، بیان کرد : در این خصوص نیز  اقداماتی خوبی صورت گرفت از جمله های آنها میتوان به :

۱-احداث مخزن آب ۴۰متری مکعبی محله باقریها روستای پلی
۲- اصلاح مسیر و شن ریزی و احداث پل جاده روستای آبگون
۳- اصلاح مسیر جاده عشایری منطقه چال شهرگریوه
۴- احداث منبع آب ۶۰متر مکعبی روستای گویله
۵- مرمت، اصلاح و کوپال ریزی جاده روستای چینی
۶- اصلاح و بازسازی جاده عشایری منطقه بردشه
۷- احداث غسالخانه در منطقه پاگچ مش مرداسی
۸- احداث و تکمیل جاده روستای رنگرزی به درکستان
۹- احداث و تکمیل جاده منطقه عشایری کفت کلخنگ
۱۰- اصلاح مسیر و احداث آب نمای منطقه عشایری آب بید
۱۱- اصلاح مسیر و شن ریزی جاده منطقه عشایری فرگنی ها روستای گچ کرسا
۱۲- اصلاح مسیر و شن ریزی جاده روستای سارند
۱۳- کوپال ریزی جاده منطقه عشایری تلوک اسنکی(آبکنار)
۱۴- کوپال ریزی جاده روستای پا گچ مش مرداسی (غلام آباد)
۱۵- اصلاح مسیر و شن ریزی جاده منطقه آبگرمه و آقا سلیمان اشاره کرد.

بخشدار مرکزی شهرستان لالی در خاتمه عنوان کرد : پیگیری و تلاش نماینده مجلس و فرماندار شهرستان در توسعه این بخش و اخذ اعتبارات به دهیاری ها بی نظیر بوده است که جا دارد از این عزیزان تشکر و قدردانی نمایم ضمن اینکه امیدوارم با برنامه ریزی های صحیح و تلاش مضاعف با همکاری بین بخشی و اجرای پروژه های عمرانی در بخش مركزی شاهد عمران و آبادانی درسطح روستاها باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: