جلسه بررسی و رفع موانع ترافیکی و تسهیل در اجرای پروژه های عمرانی برگزار شد

  عصر مسجدسلیمان // با حضور اعضای شورای شهر و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مسجدسلیمان جلسه بررسی و رفع موانع ترافیکی و تسهیل در اجرای پروژه های عمرانی در صحن پارلمان شهری برگزار گردید.   به گزارش پایگاه خبری عص ...

 

عصر مسجدسلیمان // با حضور اعضای شورای شهر و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مسجدسلیمان جلسه بررسی و رفع موانع ترافیکی و تسهیل در اجرای پروژه های عمرانی در صحن پارلمان شهری برگزار گردید.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، در ابتدای جلسه سرگرد سید محمد موسوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مسجدسلیمان اظهار داشت : در اواخر سال گذشته با همت شورای شهر در حوزه ترافیک اقدامات مناسبی انجام شد که البته این اقدامات از ابتدای امسال تاکنون با افت شدیدی روبرو شده است به طوری که اکثر پروژه های مرتبط با بحث ترافیک شهری همچون تعریض محور میدان پنج بنگله تا باشگاه مرکزی، بلوار دوم و تعریض جاده گلف متوقف شده است و این موضوع موجب نارضایتی مردم گردیده است.

 

وی ادامه داد : یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار جهت رفع ترافیک نامگذاری معابر و نصب علائم راهنمایی در سطح میادین و معابر میباشد همچنین تعیین پارکبان در مرکز شهر می تواند تا حدود زیادی در رفع گره های ترافیکی موثر باشد.

 

وی افزود : علت عدم اجرای پروژه ها و مصوبات شورای ترافیک چیست ؟؟ اگر ناشی از قصور افراد بوده پیشنهاد می دهم از طریق مقامات و مسئولین ارشد شهرستان پیگیری گردد.

 

رئیس پلیس راهور مسجدسلیمان اضافه کرد : احداث پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر یکی از اقداماتی است که می تواند بخشی از گره ترافیکی آن منطقه را رفع نماید.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت استقرار دوربینهای کنترل سرعت در مبادی ورودی شهر به ویژه محور میدان دانشگاه تا باشگاه مرکزی خاطرنشان کرد : نصب این دوربین ها در کاهش تخلفات سرعت و ارتقای ایمنی در جاده ها تاثیرگذار میباشد همچنین خواستار رفع مشکل روشنایی ورودی شهر از سمت منطقه تمبی هستیم.

 

وی در خاتمه سخنان خود خواهان همدلی ،اتحاد و انسجام بیشتر شورا جهت نظارت و اجرای مصوبات شورای ترافیک و اجرای پروژه های عمرانی شد.

 

در ادامه نشست غضبان حکمت نژاد رئیس شورای شهر اظهار داشت : تمامی پروژه های شهری در حال بررسی و پیگیری هستند و هر هفته در صحن شورا موانع اجرای یک یا دو پروژه بررسی می شود که امیدواریم هر چه زودتر موانع اجرای پروژه ها برطرف گردند.

 

علی قنبری عضو شورای شهر در ادامه جلسه بیان داشت : چندین کار مثبت در حوزه ترافیک با پیشنهاد ریاست پلیس راهور شهرستان و پیگیری اعضای شورا جهت رفع گره های ترافیکی در سطح شهر صورت گرفت که موجبات رضایتمندی مردم فراهم شد اما هم اکنون این امور متوقف شده اند که انتظار می رود هر چه زودتر مصوبات شورای ترافیک اجرایی شوند.

 

سپس فرشید داودی رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورا با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات بیان داشت: در خصوص پروژه تعریض مسیر پنج بنگله تا باشگاه مرکزی باید آسیب شناسی و موانع موجود برطرف شود که در صورت عدم اجرای آن خواستار ورود مدعی العموم هستیم.

 

وی بخشی از این قصور را ناشی از عدم نظارت صحیح دانست و اظهار داشت : بی شک با نظارت دقیق بر حسن انجام فرآیند­های پروژه مطابق با مقررات تعیین شده از سوی ناظران، معایب ناشی از اجرای پروژه ها و یا عدم اجرای آنها تقلیل خواهد یافت.

 

در ادامه خلیل خسروی عضو شورای شهر تصریح کرد : مشکلات ترافیکی زیادی در مرکز شهر وجود دارد که نظر شورای شهر نیز بر این است تا اقدامات ترافیکی مناسبی در سطح اجرا و تکمیل گردد.

 

ابراهیم سرخمرد عضو دیگر شورای شهر طی سخنانی بیان داشت : دغدغه ها و اولویت های کاری شورای شهر حول محور شهرداری است ، اعضای شورا از ابتدای مسئولیت خود کلیه مشکلات شهروندان را به دقت بررسی و پیگیری کرده است البته منکر شرایط نابسامان موجود نیستیم و درصدد هستیم کاستی ها و موانع پروژه های راکد را برطرف نماییم.

 

وی افزود : در سال پایانی شورا انتظار می رود همکاران شهرداری به جد پیگیر مشکلات مردم باشند.

 

در ادامه نشست اسفندیار باقری اظهار داشت : در اینکه کارها به کندی پیش می رود کاملا مورد تایید است که ناشی از عوامل بیرونی است.

 

وی در خاتمه خواستار تلاش مضاعف اعضای شورا جهت رفع مسائل و مشکلات شهروندان شد.

 

گفتنی است پس از بحث و تبادل نظر و ارائه پیشنهادات و راهکارها مصوبات ذیل به تصویب حاضرین در جلسه رسید :

 

۱- مقرر گردید پروژه تعریض بلوار پنج بنگله تا باشگاه مرکزی سریعا پیگیری و علت عدم اجرای پروژه از طرف شهرداری پیگیری و گزارش شود.

۲- در صورت عدم اجرای پروژه و قصور جهت عدم اجرای مصوبات رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورا پیگیری لازم را انجام داده و ظرف مدت ۷۲ ساعت به صحن شورا گزارش دهد.

۳- پیرو جلسات قبلی آقای صادقی واقع در ابتدای بازارچه کاروانسرا که قبلا از طرف شهرداری خریداری شده ،از سوی شهرداری تخریب گردد.

۴- شهرداری جهت خریداری دوربین ثبت سرعت با هماهنگی راهنمایی و رانندگی اقدام نماید.

۵- شهرداری جهت تعیین پارکبان اقدام نماید.

۶- واحد اجرائیات شهرداری با هماهنگی اماکن جهت جمع آوری موانع ایجاد شده در مبادی ورودی اماکن تجاری سطح شهر اقدام نماید

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: