مشروح گزارش بازدید مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس از کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان(مسجدسلیمان)

  عصر مسجدسلیمان // بازدید دکتر مجید ناصر مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس از کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان(مسجدسلیمان) پر برکت بود.   به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان پس از مراسم استقبال پرسنل، جلسه و ...

 

عصر مسجدسلیمان // بازدید دکتر مجید ناصر مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس از کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان(مسجدسلیمان) پر برکت بود.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان پس از مراسم استقبال پرسنل، جلسه و نشست صمیمی دکتر ناصر مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس با جمعی از کارگران و مهندسان کارخانه در سالن کنفرانس صورت گرفت. این مراسم با تلاوت قرآن مجید، پخش سرود ملی و به تصویر کشیدن بخشی از روند کار و تولید در کارخانه آغاز شد.

 

پس از آن مهندس مهدی سرخان پور مدیرعامل کارخانه آلومینیوم ضمن معرفی افراد و اشاره به جایگاه آنان به بخشی از فرایند تولید به صورت مختصر اشاره داشت.

 

در ادامه این جلسه مهندس اکبر اسیوند مدیر دفتر فنی کارخانه، چشم انداز و رویکرد کارخانه را به صورت مفید و مختصری به استناد آمار و ارقام مطرح نمودند. دکتر ناصر با دقت خاص به نقطه نظرات کارگران و مهندسان دقت نظر و توجه داشتند تا جایی که حتی از یاداشت نام و عنوان و توضیحات افراد در طول جلسه دریغ نمی کرد.

 

دکتر ناصر پس از استماع و شنیدن نقطه نظرات و مباحث پرسنل و مدیرعامل کارخانه ضمن ابزار خرسندی از حضور در بین پرچم داران عرصه کار و تلاش این کارخانه ابراز داشت: همان گونه که می دانیم بنیاد مستضعفان از جمله نهادهای زیر مجموعه و منصوب به مقام معظم رهبری می باشد که با اهداف کلانی مانند شناسایی و ارائه راهکار در جهت محرومیت زدایی از چهره مناطق کم برخوردار مثل همین شهرستان مسجدسلیمان و حومه ی آن است. لذا در برخی از مناطق عمدا محروم و مستعد کشور با احداث و راه اندازی کارخانجات ضمن ایجاد اشتغال پایدار و توسعه در کنار هدف کاهش نرخ بیکاری و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی، هدف دیگری در دستور کار بنیاد قرار دارد که به واسطه تولید و فروش محصولات کارنجات خود و در نهایت با سودهای حاصله شرایط و بستر خدمت رسانی به محرومین سایر نقاط جامعه در بخش های ضروری آن مناطق فراهم شود. لذا امثال من و شما باید به این نکته توجه داشته باشیم که با کار و تلاش بیشتر این دست کارخانجات را روی پا خود نگه داریم و به رشد تولید کمک کنیم و باعث اشتغال زایی بیشتری در منطقه شویم و از طرفی به مرحله ی سودآوری برسیم که بتوانیم اعتبار لازم را برای به ثمر رساندن سایر پروژه های محرومیت زدایی، عمران و آبادانی بنیاد مستضعفان را در سایر نقاط محروم کشور تقویت کنیم.

 

وی ادامه داد: این اموال و سرمایه ها یک امانت در دست من و شماست، لذا باید تمام همت خود را به میدان بیاورید و با تلاش مضاعف و نقش بیشتری در رشد تولید داشته باشید و امثال من هم باید به دنبال راهکارهایی باشیم که گره ها و مشکلات پیش رو شما را برداریم و مسیر رشد تولید را هموار تر نمائیم.

 

با توجه به درخواست کارگران در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دکتر ناصر در میانه مباحث خود عنوان کرد: از آنجا که یکی از انتظارات کارگران محترم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است مقرر گردید طرح طبقه بندی مشاغل در سال مالی جاری انجام و اجرایی شود. از دیگر دستاوردهای این بازدید این بود که در جهت رونق و افزایش سطح تولید و رضایت و جذب مشتری و سفارشات بیشتر تاکید بر تکمیل خط تولید و رفع نواقص در راستای رسیدن به ظرفیت اسمی [نامی]خطوط تولید در دستور کار قرار گرفت؛ سوم اینکه مقرر گردید چشم انداز کارخانه در راستای ظرفیت منطقه به روز رسانی و جهت تعیین تکلیف در اختیار هئیت مدیره هلدینگ قرار گیرد.

 

دکتر مجید ناصر در جمع بندی خود عنوان نمود: یکی از دلایلی که در این سال ها حال کارخانه خوب نبوده است عدم تکمیل زنجیره تولید این کاخانه بوده است؛ اگر چه مشخص است با تلاش پرسنل و مدیرعامل درجهت رشد تولید؛خیز و گام هایی برداشته شده است. لذا ایشان با تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل کوره ریخت گری با ظرفیت ۶۰۰۰ هزار تن در سال موافقت نمودند.

 

دکتر ناصر در پایان جلسه ابراز داشتند: از آنجا که مدیرعامل جناب سرخان پور توانسته تیم خوب و نیروهای با انگیزه ای را کنار هم قرار دهد؛ پس برای خوب شدن حال کارخانه و روی پای خود ماندن را منوط به تعریف کار و تلاش در جهت تولید و به سود رسانی کارخانه دانستند؛ و از پرسنل خواستند برای تحقق جذب نیروی بیشتر که در طول جلسه از مطالبات کارگران بود؛ باید پای کار باشند و در این مسیر با همراهی و همیاری و از خودگذشتگی کاری روی زمین نماند. پس از جلسه و نشست نوبت به اقامه نماز جماعت به امامت حجه الاسلام و المسلمین سعید رئیسی رسید و صرف نهار و در ادامه بازدید از خط تولید و گفتگو با سایر کارگران حاضر در خط تولید در برنامه ایشان قرار گرفت.

 

در طول تقریبا دو ساعت حضور درخط تولید دکتر ناصر ضمن دیدار و گفتگو صمیمانه و تخصصی با پرسنل در طول خط از تولیدات و اقدامات صورت گرفته بازدید دقیق و جامع و کاملی به عمل آوردند. ضمنا در این دیدار آقای دکتر بهبهانی ریاست هئیت مدیره آلومینیوم کاوه خوزستان نیز حضور داشتند.

 

لازم به ذکر است مهندس مهدی سرخان پور از تاریخ ۱۴۰۱/۷/۷ سکان داری و مدیرعاملی کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان را در حالی عهده دار شدند که مشکلات عدیده ای پیش رو تولید قرار گرفته بود و کارخانه در شرایط مساعدی نبود و در صورتی که به همان روال گذشته پیش می رفت احتمال تعطیلی کارخانه وجود داشت. در طول این مدت حضور با کار و تلاش و همدلی و همراهی مضاعف کارگران،اتفاقات قابل توجه ای رقم خورد که برخی از آن ها ستودنی است، چرا که با کم ترین هزینه و در بدترترین شرایط و از همه مهم تر با تکیه بر دانش بومی مهندسین و کارگران پای کار این کارخانه رقم خوردند. که مروری بر آنها خواهیم داشت: از ۳۱ مورد اقدامات صورت گرفته در طول این مدت به ذکر اهم آنان اکتفا می کنیم.

 

– نصب و راه اندازی کوره سولوشن (که برای جذب استحکام بیشتر مواد اولیه تولید، طراحی و ساخته شد).

 

۲- انتقال تمام حساب های شرکت به بانک سپه مسجدسلیمان

 

۳- عقد قرارداد ساخت کوره ریخت و سیستم ریخت

 

۴- اخذ مجوز پرداخت بهره وری به پرسنل از هیات مدیره کارخانه

 

۵- ثبت رکورد تولید سالیانه کلیه سنوات

 

۶- اصلاح حق شیفت پرسنل از ۱۵ به ۲۲.۵ درصد

 

۷- اخذ مجوز CE اروپا

 

در حاشیه جلسه و در طول بازدید دکتر ناصر قول و قرارهای کتبی هم به امضا ایشان و برخی پرسنل رسید که به نوع خود نشان از روحیه مدیریت انقلابی. مکتبی و جهادی وی می باشد.

 

در پایان کارگران کارخانه با شعار این که می خواهیم پای کار ایرانمان بمانیم بازدید دکتر ناصر به نقطه پایانی خود رسید.

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: