ترمیم و مرمت دو اثر فرهنگی و ملی مرتبط با میراث صنعت نفت در مسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // ۲ اثر ملی و فرهنگی ثبت شده شهرستان مسجدسلیمان با دستور مساعد مهندس هیهاوند مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت‌و‌گاز مسجدسلیمان و توسط مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت ترمیم و مرمت شد. به گزارش پایگاه خبری عص ...

عصر مسجدسلیمان // ۲ اثر ملی و فرهنگی ثبت شده شهرستان مسجدسلیمان با دستور مساعد مهندس هیهاوند مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت‌و‌گاز مسجدسلیمان و توسط مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت ترمیم و مرمت شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، مسئول موزه نفت مسجدسلیمان با اعلام خبر بالا افزود: یکی از آثار، آرامستان قدیمی محله نفتون مربوط به سال های دور صنعت نفت در مسجدسلیمان می باشد که با توجه به واقع شدن در مجاورت گلزار مطهر شهدا و لزوم پاکیزگی و بهبود منظر عمومی منطقه نفتون و با درخواست اداره میراث فرهنگی مورد مرمت و سامان‌دهی قرارگرفت.

فرید کاوش ادامه داد : مورد دوم هم بازسازی دو بخش از دیوار موزه چاه شماره یک مسجدسلیمان است که بدلیل نشست زمین دچار تخریب شده بود که این اثر فرهنگی ثبت شده در وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور با استفاده سنگ های پیشین بنا مورد مرمت قرار گرفت.

کاوش افزود: با توجه به اینکه هر ۲ مورد اشاره شده در فهرست آثار ملی و فرهنگی کشورمان ثبت شده اند ، اجرای مرمت با حضور نماینده اداره میراث فرهنگی انجام شد.

گفتنی است به همت موزه نفت مسجدسلیمان از دی ماه سال جاری بازدید از موزه چاه شماره یک برای عموم علاقمندان آزاد است و انتظار می رود در تعطیلات نوروز نیز مورد استقبال گردش‌گران قرار گیرد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: