رکورد تزریق واکسن در یک روز در مسجدسلیمان شکسته شد / افراد بالای ۳۵ سال برای دریافت واکسن اقدام کنند

عصر مسجدسلیمان // سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان گفت: رکورد جدیدی از تزریق واکسن کرونا طی یک روز در روز گذشته در این شهرستان به ثبت رسید. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، دکتر شرفی سرپرست شبکه بهداشت و ...

عصر مسجدسلیمان // سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان گفت: رکورد جدیدی از تزریق واکسن کرونا طی یک روز در روز گذشته در این شهرستان به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، دکتر شرفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان با اعلام این خبر افزود: با تزریق ۱۷۳۶ دوز رکورد بیشترین واکسن تزریق شده طی یکروز در این شهرستان به ثبت رسید.

وی افزود: با توجه به حجم واکسیناسیون انجام شده و این که هنوز درصد زیادی از مردم واکسینه نشده‌اند، همچنان پس از تزریق واکسن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن الزامی است.
دبیر ستاد پیشگیری از کرونا مسجدسلیمان ادامه داد: با توجه به اعلام سنین جدید افراد واجد شرایط تزریق واکسن از تمام افراد بالای ۳۵ سال می خواهیم در اسرع وقت نسبت به زدن واکسن اقدام کنند.

شرفی با بیان این که همچنان مشاهده می شود برخی انجام واکسیناسیون را منع یا منتظر واکسن خاصی هستند گفت: نتایج بررسی های مجامع علمی نشان می دهد بهترین واکسن، اولین واکسن در دسترس است، به عبارتی مردم در مورد واکسن زدن با برند خاص، اصرار نداشته باشند.

وی ادامه داد: بنا بر بررسی ها افرادی که هر دو دوز واکسن با هر برندی را تزریق کرده اند معمولا به نوع شدید کرونا مبتلا نمی شوند و این گونه مرگ و میر هم کاهش پیدا می کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود زمان طلایی درمان کرونا، یک هفته اول اعلام کرد و گفت: ویروس در یک هفته اول در بدن انسان شروع به تکثیر می کند و اگر بتوان در همان روزهای اول جلوی تکثیر یا شدت تکثیر ویروس را گرفت بعد از آن، عوارض ناشی از تکثیر ویروس به مراتب کمتر خواهد بود. به همین دلیل از شهروندان می خواهم در صورت مشاهده علائم از جمله سرفه، تب، آب ریزش بینی سریعا به مراکز درمانی و انجام آزمایشات اقدام تا از تشدید بیماری جلوگیری شود.

شرفی در پایان از شهروندان خواست پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را به جد رعایت و با رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و اماکن شلوغ و پُر تردد و همچنین تزریق به موقع واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون، از انتشار بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنند.

نام:

ایمیل:

نظر: