آموزش زنجیره تولید گیاهان دارویی در شهرستان اندیکا

عصر مسجدسلیمان // مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا از برگزاری دوره های مهارتی “توسعه ارقام برتر و متناسب با اقلیم گل محمدی” و “کاشت زعفران” در مردادماه و شهریورماه سال جاری با حضور ۵۰ نفر از بهره ...

عصر مسجدسلیمان // مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا از برگزاری دوره های مهارتی “توسعه ارقام برتر و متناسب با اقلیم گل محمدی” و “کاشت زعفران” در مردادماه و شهریورماه سال جاری با حضور ۵۰ نفر از بهره برداران این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، مراد امامی تصریح کرد : کارگاه آموزشی توام درخصوص کشت و زرع گیاهان دارویی آویشن، گاوزبان، بابونه و کرفس نیز در کنار این دوره ها برگزار گردید. همچنین برگزاری دوره های مهارتی در خصوص گیاه زعفران به منظور ترویج بهره برداران به کشت و زرع این محصول ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این دوره های آموزشی بهره برداران با شرایط اکولوژیکی، فصل کاشت، نحوه کاشت، زمان برداشت و نحوه مصرف گل محمدی و زعفران آشنا شدند.

امامی ادامه داد : شهرستان اندیکا با داشتن شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی مناسب، پتانسیل بالایی را در زمینه کشت گیاهان دارویی دارد.

گفتنی است سطح کاشت زعفران در شهرستان اندیکا حدود ۳ هکتار است. با توجه به اعتباراتی که برای کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شده پیش بینی می شود که سطح کشت گیاهان دارویی به ۳۰ هکتار افزایش یابد.

نام:

ایمیل:

نظر: