مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط مشی نیست

عصر مسجدسلیمان // نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط و مشی نیست، گفت: نقطه مغفول برنامه های توسعه ای در کشور ما نادیده گر ...

عصر مسجدسلیمان // نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط و مشی نیست، گفت: نقطه مغفول برنامه های توسعه ای در کشور ما نادیده گرفتن بخشی از توانمندی و ظرفیت های اصلی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، دکتر علیرضا ورناصری در نشست علنی امروز (شنبه ۳۰ مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با اشاره به نشست های متعدد فراکسیون ها و کمیسیون های مختلف با وزرای پیشنهادی عنوان کرد: علت اصلی برای موافقت با سیاست های کلی دولت نگاه عدالت محور و برنامه های ارائه شده از جانب وزرا و همچنین عملکرد رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط و مشی نیست، چرا که طی چهل و چند سال گذشته، ۶ برنامه توسعه ای را پشت سر گذاشته ایم، اما نقطه مغفول برنامه های توسعه ای در کشور ما که در عملکرد دولت های پیشین نیز هویدا است، نادیده گرفتن بخشی از توانمندی و ظرفیت های اصلی کشور است.

وی اضافه کرد: علت اینکه امروز در حوزه اقتصاد با پیچیدگی های بسیاری از جمله تورم ۵۰ درصدی مواجهیم، این است که به توانمندی های کشور در این حوزه توجه نشده است. در استان های مختلف ظرفیت هایی وجود دارد که باید مورد توجه چشم بینای برنامه ریزان قرار گیرد، چنانچه این امر محقق شود، نه تنها ایران، بلکه می توانیم خاورمیانه را تحت تاثیر این ظرفیت ها قرار دهیم.

دکتر علیرضا ورناصری با اشاره به وعده احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد که فردی عملگراست، گفت: امیدواریم با حضور ایشان، نظام بودجه ریزی کشور به ویژه بودجه شرکت های دولتی مورد بازنگری قرار گیرد، اکثر حوزه های کشور نیازمند راهبری و فرماندهی افراد پاک دست و خدوم و متخصص است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس تصریح کرد: در حوزه راه ها، مشکلات بسیاری وجود دارد، اما با توجه به اینکه فرد کازآموده ای مانند رستم قاسمی برای این حوزه انتخاب شده، امیدواریم که بر مشکلات و معضلات این حوزه فائق آییم. به ویژه توجه بر مناطق محروم و بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خام فروشی را معضل دیگر امروز کشور برشمرد و گفت: از آقایان اوجی و فاطمی امین وزرای پیشنهادی نفت و صمت وعده گرفتیم تا با گسترش صنایع پایین دستی از خسارت خام فروشی جلوگیری کنیم. بخش اعظمی از بیکاری می تواند با همین راهکار حل و فصل شود.

این نماینده مردم در مجلس انتخاب وزیری جوان برای وزارت ارتباطات را انتخابی شایسته دانست و گفت: بسیاری از مسائل حوزه انتخابیه با بکارگیری سامانه های نوین در این حوزه حل و فصل شد. امیدواریم این رویکرد در وزارت ارتباطات ادامه داشته باشد. لازم به ذکر است که امروز حدود ۳ میلیون دانش آموز به دلیل فراهم نبودن مسائل زیرساختی از نعمت آموزش مجازی محروم هستند. دانش آموزان این مناطق باید با نگاه انقلابی و جهادی مورد توجه قرار گیرند.

ورناصری خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: انتظار داریم آنچه را که دیگران شعار دادند، شما در همان سال نخست به سرانجام برسانید. مردم به من، شما و وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم بسیار امید بسته اند.

وی با بیان اینکه کشور ایران به بزرگی دنیا در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ظرفیت دارد، اظهار کرد: همین حوزه می تواند اقتصاد تک محصولی ایران را برای همیشه از دست نفت نجات دهد. لازم است در حوزه گردشگری از شعارهای کلیشه ای پرهیز کنیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس یازدهم گفت: توانمندی های منحصربه فردی در ۱۵ کشور حاشیه ایران وجود دارد که می تواند راه میانبری برای خنثی سازی تحریم های ظالمانه دشمن باشد. دیپلماسی باید در حوزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

ورناصری با بیان اینکه نخبگان بسیاری در بین جوانان و بانوان وجود داشتند که انتظار می رفت از بانوان استفاده بیشتری در حکمرانی صورت می گرفت، درباره مسائل استان خوزستان گفت: استان خوزستان پیشران امنیت و اقتصاد ایران است، نباید با وجود این همه ظرفیت و ثروت بااین مشکلات دست و پنجه نرم کند.

وی تصریح کرد: خطاب به شما و وزیر نیرو، بی تعارف گفته ایم و باز تکرار می کنیم که سیاست های غلط وزارت نیرو طی ۴۰ سال گذشته باعث به وجود آمدن تنش آبی در خوزستان شده است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس یازدهم عنوان کرد: همانطور که خودتان عنوان کردید ما نیز به عنوان برادر کوچک شما تاکید می کنیم تا زمانی که در مدار منویات مقام معظم رهبری، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن بمانید، در خدمت شما خواهیم بود

نام:

ایمیل:

نظر: