خوزستان رکورد دار کم آبی،حاشیه نشینی و بیکاری در کشور است

عصر مسجدسلیمان // جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مسائل این استان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، دکتر علیرضا ورناصری در این نشست با انتقاد شدید از ...

عصر مسجدسلیمان // جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مسائل این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، دکتر علیرضا ورناصری در این نشست با انتقاد شدید از اینکه خوزستان در میان وعده‌های پر زرق و برق مسئولان سر درگم است، بیان کرد :مردم از اجرایی نشدن این وعده ها به تنگ آمدند، وضعیت آب شرب،حاشیه نشینی و بیکاری در استان به نحوی که خوزستان جزو استانهای رکورددار در کشور در این حوزه ها به شمار می آید.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مقطع کنونی در آستانه تغییر دولت قرار داریم، عنوان کرد:پیشنهاد تشکیل یک ستاد راهبردی و عملیاتی برای استان خوزستان را داریم تا این ستاد اختیاراتی برای حل و فصل معضلات استان را داشته باشد، این ستاد متشکل از مجمع نمایندگان استان نیز باشد که بهترین افراد در اطلاع کامل از درد و رنج مردم خوزستان هستند زیرا نمایندگان دائم در میان مردم حضور دارند و از پشت اتاقهای شیشه ای برای مردم تصمیم نمی گیرند.

در ادامه این نشست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس با تاکید بر این که مقابل هرکس که در رفع مشکلات مردم کارشکنی کند می ایستم، گفت: با مقایسه شرایط استان در زمان جنگ و شرایط کنونی نسبت به کم کاری ها و سوء مدیریت هایی که در خوزستان انجام شده است به عنوان یک انقلابی هیچ پاسخی برای مردم استان ندارم.

وی با بیان اینکه با توجه به مردم وفادار این استان، من به اندازه کافی و فارغ از درخواست های مردمی و مطالبات این روزهای نمایندگان، انگیزه لازم برای پیگیری مسائل استان خوزستان را دارم، گفت: مخصوصاً این امور وقتی ثمربخش خواهد بود که هم افزایی کافی در دستگاه های مختلف برای انجام یک کار وجود داشته باشد

قالیباف با اشاره به مسائل اخیر استان خوزستان با تاکید بر این که نباید نمایندگان را از جلسات کارشناسی مربوط به حل معضلات استان خوزستان حذف کرد، تاکید کرد: قطعاً نمایندگان مجلس از هر کس دیگری در انتقال پیام مردم محق تر هستند و نماینده می تواند حرف مردم را از مسئولان به صورت منسجم پیگیری کند. روز گذشته جلسه ای در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برگزار شد، در آن جلسه به این نکته اشاره کردم که در موضوع رفع تنش آبی ۷۴۰ روستای خوزستان دو مجموعه در انجام وظایف خود کوتاهی کردند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تعیین اعتبار هزار میلیارد تومانی برای حل بخشی از مشکلات تنش آبی خوزستان که در جریان نظارت میدانی سال گذشته از این استان نهایی شد، تاکید کرد: حداقل در بحث تخصیص این هزار میلیارد تومان که سازمان برنامه باید به این مناطق اختصاص می داد، سازمان برنامه و وزارت نفت کوتاهی کردند، در حالی که این مسئله با پیگیری به راحتی قابل حل و فصل بود.

وی با اشاره موانع جدی که در نتیجه سیستم بروکراسی اداری مقابل تامین این اعتبار ایجاد شد، گفت: از شهریور سال گذشته می دانستیم که ۷۴۰ روستای خوزستان دچار تنش و بحران آب هستند اما با برنامه ریزی و تصمیمات درست می توانستیم تا تابستان امسال با کمترین هزینه، بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم، ولی امروز با هزینه ای دوچندان باید این بحران را حل کنیم.

وی با اشاره به افزایش بودجه استانی و ملی استان خوزستان در قانون بودجه ۱۴۰۰ اضافه کرد: برای تحقق این بودجه قطعاً نیاز به پیگیری است و نمایندگان مجمع استان باید این مهم را انجام دهند

رئیس قوه مقننه ضمن تاکید بر پرداخت حقابه به استان خوزستان یادآور شد: حقابه های مربوط به پروژه های انتقال آب ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان باید با پیگیری نمایندگان دنبال شود و اعتبارات آن به حوزه آب خوزستان اختصاص پیدا کند.

  • یوسف خدامرادی - جولای 27, 2021 در 5:38 ب.ظ

    اینجا معلوم می شود که چرا فریدون حسنوند رئیس مادام العمر کمیسیون انرژی نمایندگان خوزستان را در امضاء بیانیه همراهی نکرد .

  • یوسف خدامرادی - جولای 27, 2021 در 7:40 ب.ظ

    اینجا معلوم می شود که چرا فریدون حسنوند رئیس مادام العمر کمیسیون انرژی مجلس ! نمایندگان خوزستان را در امضاء بیانیه همراهی نکرد ؟! .

نام:

ایمیل:

نظر: