محکومیت شهرداری مسجدسلیمان به دلیل سوء مدیریت درمحل بارگیری و سایت دفن زباله

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان ازمحکومیت شهرداری این شهربه دلیل عدم کنترل انتشارآلودگی وسوء مدیریت درسایت دفن زباله شهرستان خبرداد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، مصطفی یوسفی اظهار ...

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان ازمحکومیت شهرداری این شهربه دلیل عدم کنترل انتشارآلودگی وسوء مدیریت درسایت دفن زباله شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، مصطفی یوسفی اظهار کرد: در شهر مسجدسلیمان با تولید روزانه ۹۰ تن پسماند ضروریست ساماندهی پسماند و زباله به بیش ازصورت عمار واصولی مدیریت گردد.

وی افزود: شهرداری به دلیل تخلفات محیط زیستی وعدم رعایت استانداردهای دفع ودفن پسماند در محاکم قضائی شهرستان مسجدسلیمان محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: دفع غیراصولی، نفوذ و جاری شدن شیرابه سمی در محیط و درسفره های آب زیرزمینی، سوزاندن پسماندها، عدم راه اندازی کارخانه بازیافت زباله، عدم ساماندهی مکان سایت دفن درطول سالهای متمادی توسط شهرداری ازمهمترین مشکلات جایگاه زباله شهرمسجدسلیمان است که سلامتی مردم راتهدیدمی کند.

یوسفی خاطرنشان کرد : این موارد به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی، ایجاد آلودگی و تخریب محیط زیست بوده و با ارائه مدارک ومستندات طی دو فقره پرونده علیه شهرداری مسجدسلیمان اقامه دعوی شد.

  • حمزه نظرپور - جولای 30, 2021 در 8:33 ق.ظ

    با سلام
    مشکل با این محکومیت ها و حرکات ژورنالیستی حل نمی شود. جای بسی شگفتی است که وقتی وضعیت تصویب طرح های جامع و تفصیلی مدیریت پسماند در کشور، استان و شهرستان در هاله ای از ابهام قرار دارد، چگونه به خود اجازه می دهید از تعبیر (سایت زباله) استفاده کنید. قانون مدیریت پسماند در سال ۱۳۸۳ تصویب شد و می بایست تا سال ۱۳۹۲ همه پسماندهای عادی را به صورت تفکیک شده جمع آوری نمایند (ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند). شهرداری و دیگر مدیریت های اجرایی پسماندهای دیگر مانند کشاورزی و صنعتی و … هیچ حرفی برای دفاع از عملکرد غیر قانونی خود ندارند. مثلاً در همین دو حادثه محیط زیستی که در پتروشیمی رخ داد، چرا پیگیری حقوقی و قانونی رخ نداد و افکار عمومی تنویر و اقناع نگشت؟!!! شما پیگیری کنید چرا شوراهای شهر و شهرداران کنونی و ادوار گذشته نسبت به تصویب و اجرایی کردن این ماده کوتاهی کرده اند. شهرداری برای دپوی پسماندها در محلی که آن را (سایت) نامیده اید، مکان یابی علمی انجام داده است و همه المان ها و استانداردها را رعایت کرده است؟! قطعاً پاسخ منفی است، چون طرح تفصیلی ندارد. گام بعدی بررسی علمی طرح تفصیلی است که تا چه اندازه با شرایط بومی شهرستان و مباحث علمی مهندسی محیط زیست سازگاری دارد. بررسی بعدی تأسیس صنایع جانبی برای بازیافت یا تصفیه پساب و زهرابه پسماندها است. شهرداری مستند به قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی آن عملکرد و گزارشی دارد؟ نقش نظارتی اداره محیط زیست در راستای اجرای دقیق این قوانین را چگونه می توان مشاهده نمود؟ به نظر می رسد که اگر با رویکرد علمی و فنی بخواهیم مسأله را بررسی کنیم، صدور این قبیل احکام برای حل بحران پسماندها راه به جایی نخواهد برد. ای کاش فرصت دست می داد تا این مسأله به صورت علمی و فنی بررسی می شد…

نام:

ایمیل:

نظر: