کارگاه آموزشی اطفای آتش سوزی مراتع در مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // کارگاه آموزشی یک روزه اطفای آتش سوزی مراتع با حضور کارکنان اداره های حفاظت محیط زیست – منابع طبیعی و سازمان های مردم نهاد در مسجدسلیمان برگزار شد . به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، در این کارگ ...

عصر مسجدسلیمان // کارگاه آموزشی یک روزه اطفای آتش سوزی مراتع با حضور کارکنان اداره های حفاظت محیط زیست – منابع طبیعی و سازمان های مردم نهاد در مسجدسلیمان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، در این کارگاه آموزشی رئیس ادارهHSE  شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به عنوان مدرس دوره با بیان الزامات قانونی در صیانت از محیط زیست و نیز خط مشی سازمان و مدیریت در پاسداشت این سرمایه ملی، از اهتمام این اداره در حمایت و پشتیبانی از ارگان ها و سازمان های مردم نهاد در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد.

فرید غلامی حموله با یادآور شدن خسارت سالیانه حدود ۳۲۰۰ میلیارد ریالی ناشی آتش سوزی مراتع و جنگلها در کشور گفت : از جمله نقاط ضعف موجود در سازمان ها در مواجهه با این مقوله، عدم وجود آموزش های تخصصی و ناهماهنگی سازمان ها و سازمان های مردم نهاد می باشد .

وی با اشاره به اینکه که اداره HSE علیرغم کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزاتی، با همکاری اداره های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان، اقدام به برگزاری این کارگاه آموزشی در دو بخش تئوری و عملی نموده است افزود : بخش تئوری این کارگاه شامل ارائه انواع نیازهای مطالعاتی، تاکتیکها ، متدها و تجهیزات به روز اطفای آتش سوزی ، و در بخش دوم، اجرای تمرین عملی- آموزشی با حضور اعضای سازمان های مردم نهاد ، گروه های اجتماع محور و کارکنان ارگانهای ذیربط و با پیشتیبانی تجهیزاتی و خودروهای اطفای آتش نمود.

فرید غلامی افزود: با توجه به در پیش بودن روز ۵ ژوئن ، روز جهانی محیط زیست امید است برگزاری این قبیل کارگاه ها، گام مؤثری در ارتقاء سطح آگاهی افراد و هماهنگی سازمان ها، و در پی آن حفظ محیط زیست و اکو سیستمی که در آن زندگی می کنیم داشته باشد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: