هیچ گونه بیماری واگیردار دراستان نداریم

عصر مسجدسلیمان // دکتر نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاهپور اهواز در نشست با اصحاب رسانه استان اعلام کرد: در استان خوزستان هیچ گونه بیماری واگیردار مشاهده نشده است. وی ضمن تاکید بر نسبی بودن سل ...

عصر مسجدسلیمان // دکتر نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاهپور اهواز در نشست با اصحاب رسانه استان اعلام کرد: در استان خوزستان هیچ گونه بیماری واگیردار مشاهده نشده است.

وی ضمن تاکید بر نسبی بودن سلامت و اینکه برای تحقق ایده ال هاو اهداف سلامت در جامعه این بخش مشارکت دو سویه ای را میطلبد خاطر نشان کرد : به لحاظ عدم اشنایی بعضا افراد به اقدامات شبانه روزی عوامل بهداشتی هراز چند گاه افرادی از هشدارها و توصیه های مسئولین بخش سلامت برداشت های غیر معمول و نا مناسبی را در جامعه منتشر می کنند که با واقعیتها و حقایق موجود تناقض و اصولا مرتبط نمی باشد.

دکتر نظری افزود: تیمهای سلامت خصوصادر بخش بهداشت فعالیتهای ارزشمند و چشمگیری را در موضوع سلامت اب و مواد غذایی و نمونه برداری های موارد ی از بیماریهای هدف را مستمرا انجام میدهند.

ایشان اضافه کرد:بعضی از بیماریها در استان ما بصورت اندمییک وجود دارد ولی خوشبختانه با فعالیتها و تلاش عوامل بهداشتی ودرمانی فرصت اشاعه و اپیدمی پیداننموده البته رعایت و پذیرش مردم و ارتقا سطح دانش و اگاهیهای مردم عزیز به رعایت موازین بهداشتی و همسویی با عوامل بهداشتی موجب موفقیت های بخش سلامت بوده است.
دکتر نظری در بخش دیگری از سخنان خود عدم بروز همه گیری بیماری ها در استان را نشان از تلاش و انجام وظایف مطلوب عوامل بهداشتی که اهداف عالیه دانشگاه علوم پژشکی است عنوان کرد و گفت : علی رغم گرفتاری و ابتلای استان به ریزگردها و گردو غبارناشی که میتواند حادترین وشدیدترین چالش بهداشتی ودرمانی را برای سلامت مر دم بوجوداورد وهمیشه برای بخش سلامت مشکل افرین باشد مخاطرات جدی ناشی تا کنون نداشتیم البته رعایت و همکاری مردم با نهادهای اطلاع رسان موجب و سبب پدیده های مرگ اور نشده که این امر بزرگترین دغدغه و چالش شبانه روزی بخش سلامت دانشگاست که امیدواریم سازمانهای ذیربط و دولت در مهار و کنترل ریزگردها نهایت تلاش و کوشش را مبذول دارند.

دکتر نظری مسله ریزگردها را یک موضوع امنیتی و حاد نامید و تقاضا داشت علاوه بر سازمان محیط زیست و جهاد کشاورزی و وزارت نیرو مسئولین امنیتی هم به ان ورود کنند تا این مسئله بعنوان یک معضل لاینحل باقی نماند
رییس دانشگاه علوم پزشکی در مورد سوال یکی ازخبرنگاران در مورد قلیان خانه ها که به سفره خانه تغییر نام داده و فعالیت دارند نیز گفت:جلسات زیادی دراین مورد تشکیل گردیده ولی اراده لازم و قانونی شفاف برای ممانعت از کار انها تدوین و لازم الاجرا نیست در کارگروهها و درجلسات شورای سلامت بکرات این موضوع و کاهش سن گرایش افراد به قلیان تذکرداده شده ولی متاسفانه قانون اجرایی مناسبی برای جمع اوری انها وجود ندارد و بخش سلامت هم نمی تواند در حوزه قانونی ورود کند.
دکتر نظری از حضور وزیر بهداشت دکتر هاشمی دراینده و در یکی از روزهای هفته سلامت به استان خبر داد که با حضور ایشان پروژه های عمرانی وبهداشتی درمانی بخش سلامت استان دراین هفته به بهره برداری خواهند رسید.

پرویز دوید خسروی
خبرنگار

نام:

ایمیل:

نظر: