عصر مسجدسلیمان // رئيس جمعيت هلال احمر مسجدسلیمان از کسب مقام سوم تيم دانش آموزي دادرس جمعيت هلال احمر شهرستان در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان علیرضا پورآسترکی اظهار داشت:تيم دادرس دختران مدرسه فرزانگان پایه هشتم به نمایندگی از جمعيت هلال احمر مسجدسلیمان در مسابقات استانی دادرس كه در شهرستان حمیدیه برگزار شد رتبه سوم را كسب نمودند.

پورآسترکی با اشاره به طرح دادرس يا دانش آموز آماده در شرايط سخت افزود:هدف از این طرح تربيت دانش آموزاني آماده در شرايط سخت و بلايا است که هر ساله در بین مدارس شهرستان توسط واحد جوانان و مربیان جمعیت هلال احمر برگزار و یک مدرسه شامل ۱۴ نفر بعنوان تیم منتخب راهی مسابقات استانی می شود.

وي افزود: مسابقات دادرس در هشت بخش پناهگيري و تخليه اضطراري،ارزيابي كنترل علائم حياتي،احیای قلبی ریوی،پانسمان و بانداز،آتل بندی،حمل مصدوم گروهی وحمل مصدوم انفرادی،اطفا حریق،برپایی چادر برگزار شد.

اين مسابقات در روزهاي ۲۸ و ۲۹ فروردین در حمیدیه برگزار شد.