جلسه رسیدگی به مشکلات آب وفاضلاب شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // جلسه رسیدگی به مشکلات آب وفاضلاب شهرستان با حضور صادق حقیقی پور مدیرکل آبفا استان خوزستان ، اردوان قنبری سرپرست فرماندار و علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۹۷/۰۸/۰۹ در محل ف ...

عصر مسجدسلیمان // جلسه رسیدگی به مشکلات آب وفاضلاب شهرستان با حضور صادق حقیقی پور مدیرکل آبفا استان خوزستان ، اردوان قنبری سرپرست فرماندار و علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۹۷/۰۸/۰۹ در محل فرمانداری شهرستان برگزارشد.

در این جلسه مهندس اردوان قنبری سرپرست فرمانداری شهرستان ضمن خوشامدگویی اظهارداشت : بی شک تلاش های بسیاری طی دو سال اخیر در بحث آب و فاضلاب صورت گرفته است که نقش استاندار پرتلاش ، مدیرعامل محترم آب و فاضلاب خوزستان و نماینده محترم غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: امروز شهرستان دچار مشکلاتی در بخش آب و فاضلاب میباشد آن چه در بحث انجام پروژه های آب و فاضلاب حائز اهمیت می باشد این است که پروژه ها به صورت کامل اجرایی، تکمیل و به بهره برداری برسند و لازم است تکمیل طرح ها با سرعت بیشتری انجام شود چرا که تأخیر در تکمیل این پروژه ها باعث فرسایش شبکه خواهد شد.

سرپرست فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: سال ها می گفتند چون مسجدسلیمان فاقد طرح جامع شهریست نمی توان برای آن طرح جامع فاضلاب تعریف کرد اما با تلاش های صورت گرفته شاهد شکوفایی در بحث آب و فاضلاب شهرستان هستیم و قطعاً با هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی از جمله برق، آب،گاز و شهرداری تسهیل در امور حفاری و عدم موازی کاری را در اولویت کاری خود قرار خواهیم داد.

در این جلسه علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن تقدیر از مدیرکل آب و فاضلاب خوزستان گفت: با همکاری خوب مدیران استانی و پیگیری های کشوری که انجام دادیم توانستیم پس از سال ها فاضلاب مسجدسلیمان را در بودجه سال جاری قرار بدهیم و در فاز اول نیز چند نقطه بحرانی همچون کلگه، کولرشاب، نمره۱ و… با اولویتی که اداره آب شهرستان اعلام خواهد کرد خارج از قرارداد فاضلاب انجام دهیم وامیدوارم با تلاش های انجام شده به سمتی پیش برویم که در آینده یک سیستم فاضلاب مطمئن داشته باشیم که این را مدیون کار تیمی و مشارکت همه عزیزان در استان هستیم.

صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در سخنانی ضمن تشکر از پیگیریهای ویژه نماینده و دکتر شریعتی استاندار خوزستان اظهار داشت: یکی از نادرترین اتفاقات در سطح پروژه های عمرانی کشور یعنی اخذ مجوز ردیف اجرایی برای پروژه فاضلاب مسجدسلیمان اتفاق افتاده و این اتفاق بزرگ منشاء خیری برای مردم مسجدسلیمان خواهد بود و مسجدسلیمان جز اولین شهرهایی ست که پس از سال ها مجوز ردیف اجرایی فاضلاب را اخذ کرده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته این کار آغاز و یک قرارداد۳۰ میلیارد تومانی نیز منعقد شده است همچنین این نوید را می دهم تا اواخر آبان ماه قرارداد مناقصه بین المللی یک تصفیه خانه مدرن فاضلاب منعقد گردد. این تصفیه خانه اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که از طریق فاینانس تامین خواهد شد و با این کار نوید روزهای بهتری در بحث شاخص های بهداشتی برای مسجدسلیمان خواهیم داشت.

حقیقی پور در آخر در ارتباط با وضعیت آب اظهار کرد: خوشبختانه در ارتباط با وضعیت آب از ۴۳۹ کیلومتر طول شبکه توزیع آب شهر مسجدسلیمان تا پایان سال مالی گذشته ۳۶۵ کیلومتر اصلاح شبکه انجام و قرارداد حدود ۷۵ کیلومتر دیگر نیز منعقد گردید که در حال اجراست.

وی گفت: می توان گفت مسجدسلیمان اولین شهر استان است که شبکه توزیع آب آن اصلاح و بازسازی گردید. همچنین ۷ منطقه بحرانی شهرستان به صورت ویژه بررسی و به صورت کامل اصلاح گردید و امروز می توان گفت خوشبختانه در شهر مسجدسلیمان هیچ نقطه ای وجود ندارد که با تانکر به آن منطقه آبرسانی شود که در این شهرستان بی سابقه بوده است.

 

نام:

ایمیل:

نظر: