جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان مسجدسلیمان با حضور فرماندار ، شهردار ،دادستان و مدیران ادارات امروز در محل فرمانداری برگزار شد. در ابتدای جلسه موسوی رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با اشاره ب ...

عصر مسجدسلیمان // جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان مسجدسلیمان با حضور فرماندار ، شهردار ،دادستان و مدیران ادارات امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه موسوی رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با اشاره به مصوبات جلسه گذشته شورای سلامت اظهار کرد: خوشبختانه درمانگاه منطقه بی بیان به عنوان اولین مصوبه جلسه گذشته افتتاح گردید که از روز شنبه هفته آینده دکتر طیبی به صورت تمام وقت در درمانگاه مستقر ومشغول به فعالیت خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص درمانگاه واقع در محل بیمارستان قدیم نیز با توجه به کمبود نیرو نتوانستیم خدمات درمانی را به صورت شبانه روزی (۲۴ ساعته) ارائه دهیم که امیدوارم با افزودن نیروهای جدید این مشکل مرتفع شود ضمن اینکه قرار بر این شد به جای بیمارستان قدیم یک کلینیک تخصصی با اورژانس کامل راه اندازی شود که عملیات اجرایی آن اوایل پاییز آغاز خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان افزود : در حوزه آب شرب و همچنین فاضلاب شهرستان مشکلاتی وجود دارد که میطلبد همه مسئولین مربوطه به طور جدی به این مسئله رسیدگی کنند.

وی ادامه داد : با توجه به ظرفیت نیروی انسانی شهرداری مسجدسلیمان ، لزوم ایجاد خانه بهداشت کارگری به منظور نظارت برکلیه شاغلین احساس میشود که این موضوع با استقبال گرم مهندس سلیمانی شهردار مسجدسلیمان روبه رو شد.

وی در ادامه به بررسی مشکلات بهداشتی کارخانه سیمان و لزوم پیگیری قانونی نواقص موجود پرداخت.

در ادامه جلسه مسلم مظاهری معاون خدمات شهرداری مسجدسلیمان در خصوص اقدامات انجام شده در واحد کشتارگاه اظهار کرد: نصب دوربین های مدار بسته جهت کنترل شبانه روزی وقایع ، جلوگیری از ورود دامهای فاقد شرایط بهداشتی ،تعویض مخازن فرسوده اب و دیوارکشی اطراف انها جهت افزایش کنترل و بهبود وضعیت بهداشتی و امنیتی آب مصرفی ،تعمیرات سیستم روشنایی ، احداث اتاق مدیریتی جهت استقرار و کنترل بیشتر ، راه اندازی کوره لاشه سوز گازی با نصب انشعاب گاز ، سرامیک کاری بهداشتی سالن کشتار تا سقف جهت شستشو و افزایش ضریب بهداشتی ،رنگ آمیزی های متعدد تجهیزات فرسوده از جمله اقدامات مهمی بود که توانستیم ظرف چندماه ماه اخیر در کشتارگاه انجام دهیم.

اسکندری دادستان مسجدسلیمان به بیان مواردی جهت ارتقاء بهداشت و سلامت در شهرستان پرداخت که از جمله آن : جمع آوری متکدیان ، جمع آوری سگ های ولگرد ، نظارت بر عرضه گوشت قرمز در بازار، نظارت بر مراکز عرضه میوه ، نظارت بر عرضه کنندگان مواد غذایی گرم در ظروف پلاستیکی ، جمع آوری عرضه کنندگان فروش مرغ زنده ، ممانعت از فروش گوشت قرمز در خارج از شهرستان میباشد.

گورویی فرماندار مسجدسلیمان با بیان اینکه دستگاههای اجرایی نسبت به وظایف خود حساس باشند افزود : سفر دکتر نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به مسجدسلیمان سفری پرثمر بود که براساس آن قرار شد اعتبار قابل توجهی برای عمران و آبادانی مسجدسلیمان تخصیص یابد که این امر مستلزم ورود دستگاههای اجرایی شهرستان جهت ارائه برنامه و جذب این منابع میباشد.

وی در ادامه بیان نمود : یکی از ثمرات این سفر جابه جایی زندان مسجدسلیمان به مکانی خارج از شهر میباشد که میطلبد اداره منابع طبیعی شهرستان جهت اختصاص مکانی به این موضوع ورود پیدا کند همچنین دکتر نمکی متعهد شد کلیه هزینه های مربوط به احداث کلینیک تخصصی واقع در منطقه ۲۲ بهمن را تامین کند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: