سیزدهمین همایش بزرگداشت آ بهمن علاالدین، اسطوره خوش صدای بختیاری در تاراز برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // آیین نکوداشت و مراسم سیزدهمین بزرگداشت کبک تاراز با حضور صدها نفر از لرتباران در منطقه تاراز برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، هوشنگ فرجی دبیر این همایش اظهار داشت: انجمن فرهنگی یاران تارا ...

عصر مسجدسلیمان // آیین نکوداشت و مراسم سیزدهمین بزرگداشت کبک تاراز با حضور صدها نفر از لرتباران در منطقه تاراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، هوشنگ فرجی دبیر این همایش اظهار داشت: انجمن فرهنگی یاران تاراز با هدف تجلیل از مقام فرهنگی و موسیقیایی زنده یاد آبهمن علاءالدین، اتحاد و همدلی قوم بزرگ لر بختیاری و تقویت و مانایی تاریخ، فرهنگ و هنر بختیاری را در قالب سیزدهمین همایش در روز پنجشنه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۱۳ الی ۱۸ در شهرستان اندیکا، منطقه زیبا و گردشگری تاراز برگزار کرد.

دبیر همایش های آبهمن علاءالدین در ادامه افزود: اجرای ترانه های لری بختیاری توسط هنرمندان خوش صدای بختیاری، شاهنامه خوانی، رهاسازی تعداد ۱۱ کبک به نشان حمایت از محیط زیست و اتحاد و همدلی قوم بزرگ لر بختیاری در آسمان آبی تاراز توسط کودکان بختیاری و اهدا ۲۵ بردشیر (شیرسنگی) به چهره های متنفذ، علمی و تاثیرگذار در بختیاری اهدا شد.

بهمن علاءالدین معروف به «مسعود بختیاری» خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز نامی ایل بختیاری است که آثار ماندگاری را در حوزه موسیقی و ترانه بختیاری از خود به یادگار گذاشته است.

خالق اثر ماندگار «مال‌کنون» مهرماه ۱۳۱۹ در شهرستان مسجدسلیمان به دنیا آمد و حاصل سال‌ها تلاش استاد بهمن علاءالدین در حوزه موسیقی بختیاری در قالب آلبوم‌های «مال‌کنون‌”،”‌هی‌جار”، “‌تاراز”، “بر افتو”، “آستاره” و “‌ویر” در دسترس علاقه‌مندان به موسیقی بختیاری قرار گرفته است.

اسطوره‌ی آواز بختیاری پس از طی یک دوره بیماری  صبح‌گاه روز جمعه دوازدهم آبان‌ماه ۱۳۸۵، پس از ۶۶ سال زندگی شرافتمندانه، به علت نارسایی قلبی در بیمارستان کسری جهان‌شهر دارفانی را وداع گفت.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: