تشدید بازرسی های بهداشتی از مراکز غذایی و اماکن عمومی / مردم، تخلفات بهداشتی را به ۱۹۰ گزارش دهند

  عصر مسجدسلیمان // طرح ضربتی تشدید بازرسی از مراکز غذایی و اماکن عمومی توسط مرکز بهداشت مسجدسلیمان اجرایی شد و بر اساس آن تعداد ۴ صنف متخلف از موازین بهداشتی از سوی کارشناسان مرکز بهداشت تعطیل شد. به گزارش پایگاه خ ...

 

عصر مسجدسلیمان // طرح ضربتی تشدید بازرسی از مراکز غذایی و اماکن عمومی توسط مرکز بهداشت مسجدسلیمان اجرایی شد و بر اساس آن تعداد ۴ صنف متخلف از موازین بهداشتی از سوی کارشناسان مرکز بهداشت تعطیل شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، دکتر یاسر جلیلی در این خصوص گفت: با توجه نزدیک شدن به تعطیلات سال جدید و مراجعه مردم جهت خرید مایحتاج از بازار و دیگر مراکز عرضه محصولات خوراکی همچنین آغاز سفرها و افزایش مهمانان نوروزی در این ایام نظارت و توجه بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی ضروری است و بر همین اساس طرح ضربتی تشدید بازرسی از مراکز و اماکن این منطقه از سوی مرکز بهداشت مسجدسلیمان در دستور کار می با شد.

دکتر جلیلی در ادامه بیان کرد: در این طرح، بازرس های بهداشت محیط در قالب چند تیم بازرسی، از تعداد ۲۵۷ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید برای تعدادی از مراکز متخلف، اخطار کتبی صادر و متصدیان ۴۰ مرکز متخلف نیز به تعزیرات حکومتی و متصدیان ۵ مرکز نیز به دادسرا معرفی شده و ۴ مرکز نیز از سوی کارشناسان مرکز بهداشت تعطیل شد.

جلیلی ادامه داد: در این بازرسی‌ها که از ابتدای بهمن تا کنون صورت گرفته  مقدار ۲۵۴۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد معدوم و پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی از مردم خواست ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول سفر، از خرید غذای خانگی از فروشندگان دوره‌گرد و مواد غذایی بدون پروانه ساخت و سایر مشخصات بهداشتی از جمله تاریخ تولید و انقضاء و نشانی کارخانه، پرهیز و شکایت‌های بهداشتی خود را از طریق سامانه تلفنی  ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت و پیگیری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجد سلیمان در بخش دیگر از گفته های خود با توجه به فرا رسیدن آخرین چهارشنبه سال در خصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری گفت :

از آنجائیکه هر سال مصادف با چهارشنبه آخر سال شاهد بعضی از اتفاقات در جامعه می باشیم که گاها منجر به نقص عضو یا مرگ افراد می شود،  لذا مراقبت و آموزش نوجوانان و جوانان ضروری به نظر می رسد.

وی افزود : از آسیبهای شایع می توان آسیب دست و پا را نام برد و شدید ترین آسیب ها نیز مربوط به صورت و چشم است  که درمان آسیبهای چشمی بسیار طولانی می باشد و ممکن است حتی تا ماهها و سالهای بعد ادامه یابد و منجر به تخلیه چشم  و یا نابینایی فرد شود.

دکتر جلیلی در ادامه گفت : متاسفانه هر سال شاهد حوادثی از جمله سوختگی های شدید، از دست دادن چشم و یا پاره شدن پرده گوش هم وطنانمان در ایام چهارشنبه سوری در سراسر کشور هستیم لذا لازم است در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با  تلفن ۱۲۵ ( سازمان آتش نشانی) و ۱۱۵ ( مرکز فوریتهای اورژانس)تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهیم.

دکتر جلیلی در ادامه افزود :  گروه‌های در معرض خطر همچون بیماران قلبی، سالمندان و زنان باردار بهتر است در این شب به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند تا آسیبی متوجه ایشان نشود. حتی یک بار شنیدن صدای انفجار ترقه از فاصله نزدیک می‌تواند بلافاصله موجب آسیب‌ شنوایی شود، اما با رعایت نکاتی چون فاصله گرفتن از مکان‌هایی که ترقه‌بازی انجام می‌شود و استفاده از محافظ‌های گوش  می‌توانید از گوش‌های خود مراقبت کنید .

دکتر جلیلی در پایان اشاره کرد  : از نزدیک شدن به موادی که برای انفجار یا احتراق آماده کرده اند دوری کنیم زیرا خطرات آسیب های جدی و حتی مرگ را به همراه خواهد داشت.  لذا با  پرهیز از حضور در اماکن پرخطر از صدمات احتمالی جبران ناپذیر جلوگیری نموده و در آغاز سال جدید خاطرات خوشی را برای خود و دیگران رقم بزنیم .

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: