بیش از یک تن گوشت قرمز مبتلا به سل گاوی در مسجدسلیمان معدوم شد

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان از ضبط و معدوم سازی دو راس دام سنگین مبتلا به بیماری سل به وزن بیش از یک تن در کشتارگاه دام شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان هوشنگ شرفی در این ...

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان از ضبط و معدوم سازی دو راس دام سنگین مبتلا به بیماری سل به وزن بیش از یک تن در کشتارگاه دام شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان هوشنگ شرفی در این خصوص اظهار داشت: جهت جلوگیری از ورود فرآورده های خام دامی ناسالم به مراکز عرضه و قصابی های مجاز شهرستان، نظارت بهداشتی مستمر و روزانه از دام های ذبح شده در کشتارگاه دام توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی این اداره صورت می پذیرد.

وی افزود: در جریان بازرسی و بازدید کارشناسان اداره دامپزشکی از کشتارگاه دام شهرستان، ۲ راس دام سنگین مشکوک به بیماری شناسایی و مشاهده شد که بعد از انجام اقدامات اولیه و با رعایت مسایل بهداشتی لاشه این دام های سنگین مبتلا به بیماری سل گاوی در کوره لاشه سوز کشتارگاه معدوم شد و از ورود گوشت این دام ها به سفره غذایی مردم جلوگیری شد.

شرفی ادامه داد: بیماری سل یک بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و حیوان و از نوع بیماری های خطرناک است که باتوجه به وجود عارضه ها در نهایت سبب مرگ ‌انسان و دام می شود این نوع باکتری از طرق های مختلف از جمله مصرف گوشت پخته نشده وارد بدن شده و انسان درگیر بیماری خواهد شد.

وی از شهروندان درخواست کرد از خرید گوشت قرمز در محل های نامناسب فاقد مجوز و همچنین لاشه های فاقد مهر بازرسی دامپزشکی به طور جد خودداری کنند.

نام:

ایمیل:

نظر: