امنیت مسجدسلیمانی‌ها قربانی سگ‌های بلاصاحب / اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

عصر مسجدسلیمان // یک شهروند مسجدسلیمانی گفت: معضل سگ‌های بلاصاحب آرامش و امنیت را از مردم به ویژه کودکان و بانوان مسجدسلیمانی سلب کرده است. یکی از شهروندان شهرستان مسجدسلیمان در این خصوص اظهار کرد: مسجدسلیمان شهر بزرگی ا ...

عصر مسجدسلیمان // یک شهروند مسجدسلیمانی گفت: معضل سگ‌های بلاصاحب آرامش و امنیت را از مردم به ویژه کودکان و بانوان مسجدسلیمانی سلب کرده است.

یکی از شهروندان شهرستان مسجدسلیمان در این خصوص اظهار کرد: مسجدسلیمان شهر بزرگی است اما از امکانات رفاهی محروم است. وی افزود: مردم مسجدسلیمان شب‌ها در هنگام پیاده‌روی با سگ‌های بلاصاحب که در جای‌جای شهر سرگردان هستند، مواجه می‌شوند و این معضل آرامش و امنیت را از مردم به ویژه کودکان و بانوان سلب کرده است.

این شهروند اظهار کرد: سامان‌دهی سگ‌های بلاصاحب  طی سال‌های گذشته در مسجدسلیمان رها شده است و این امر زمینه افزایش جمعیت سگ‌ها در محلات را فراهم کرده است.

به‌ گفته وی، در اردیبهشت‌ماه سال جاری یک کودک شش ساله در شهرستان مسجد سلیمان مورد حمله سگ‌های بلاصاحب قرار گرفت و از ناحیه سر و گردن دچار مصدومیت شدید شد و به بیمارستان انتقال یافت. این حادثه در منطقه مال‌شنبه مسجدسلیمان رخ داد.

اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

علی هزارسی سرپرست شهرداری مسجد سلیمان در این خصوص گفت: چهارماه پیش یک پیمانکار قراردادی با شهرداری برای زنده‌گیری، نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد داشت که متاسفانه این پیمانکار کار را رها کرد. وی گفت: از سوی دیگر از فراخوان‌های شهرداری نیز استقبالی صورت نگرفت از این رو طی ماه‌های گذشته زادوولد سگ‌های بلاصاحب افزایش یافت که این مسئله سبب آزار و اذیت مردم شد.

هزارسی گفت: اخیرا با تخصیص اعتبار عوارض آلایندگی به شهرداری مسجدسلیمان حدود سه میلیارد تومان از این اعتبار برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اختصاص یافته است و در کارگروه استان برای اجرا تصویب و تایید شده است.

وی ادامه داد: با انجام فرآیند مناقصه، پیمانکار قانونی انتخاب می‌شود تا این معضل به صورت اساسی و بنیادی حل شود. البته در حال حاضر جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب به صورت پراکنده توسط حوزه خدمات شهرداری در حال انجام است. هزارسی در عین حال یادآور شد: با توجه به حساسیت این موضوع از دستگاه‌های مرتبط نظیر بهداشت و درمان، محیط زیست و … درخواست داریم در این راستا با شهرداری همکاری کنند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از آغاز سال ۱۴۰۰ تا دی ماه همان سال، یکهزار و ۸۶۷ مورد حیوان گزیدگی در اهواز اتفاق افتاده که جدای از صدمات جبران ناپذیر جسمی و روحی هزینه ای بالغ بر ۱۸میلیارد تومان روی دست حوزه سلامت گذاشته است.

نام:

ایمیل:

نظر: