ارتباطات خانوادگی و فامیلی عامل ۵۷ درصد از سرایت ویروس است/ ویروس گونه هندی بسیارکشنده تر از گونه انگلیسی است

عصر مسجدسلیمان // قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در محل استانداری گفت: از زحمات همه مسوولان و اصناف تشکر میکنم؛ شیب بیماری در استان در حال حاضر رو به کاهش است و امیدواریم تا دو هفته آ ...

عصر مسجدسلیمان // قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در محل استانداری گفت: از زحمات همه مسوولان و اصناف تشکر میکنم؛ شیب بیماری در استان در حال حاضر رو به کاهش است و امیدواریم تا دو هفته آینده شرایط قابل قبولی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، استاندار خوزستان با اشاره به مباحث طرح شده در نشست امروز ستاد ملی کرونا گفت: بنا بر گزارش ها ویروس گونه هندی بسیار کشنده تر و مسری تر از گونه انگلیسی است در عین حال باید توجه داشت ورود گونه انگلیسی به کشور در زمانی رخ داد که در سطح کشور شرایط آرام و با ثباتی داشتیم اما اگر امروز گونه هندی وارد شود با توجه به دوره اوج بیماری و پر بودن ظرفیت تخت های بیمارستانی دچار مشکل جدی خواهیم شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در ارتباط با شب های قدر و نماز عید فطر تصمیم گرفته شد که این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل ها برگزار شود و جرایم تردد شبانه در سه شب مراسم احیا بخشیده شود.

سلیمانی گفت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مجموعا ۵۷ درصد آلودگی افراد به ویروس ناشی از مراودات خانوادگی و فامیلی بوده و این روابط نقش زیادی در سرایت بیماری دارد و اگر رعایت نکنیم و این ارتباطات را کاهش نداده و محدود ننماییم همه گرفتار خواهیم شد.

استاندار خوزستان تاکیدکرد: باید زمان مشخص شدن نتیجه تست کاهش یابد و از هر فردی که تست گرفته میشود آن فرد تا ۲۴ ساعت و پس از مشخص شدن نتیجه در قرنطینه خانگی باشد و با کسی تماس نداشته باشد.

سلیمانی عنوان کرد: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسوولان به صورت مستمر اخبار و اطلاعات لازم را از طریق صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی نماید. همچنین یادآوری لازم به شهروندان در خصوص جرائم نقض تردد شبانه صورت گیرد.

استاندار خوزستان اظهار داشت :در واکسیناسیون در آمار کلی رتبه دوم کشور هستیم اما با توجه نسبت جمعیتی استان به کشور رتبه اول را داریم که از زحمات مسوولان در سطح کشور و استان تشکر میکنم.

وی تصریح کرد: برخی شهرستان ها از جمله مسجدسلیمان، شادگان، لالی، شوشتر و اندیمشک کم کاری داشته اند و باید بازرسی ها را افزایش دهند و شرایط بیماری را کنترل نمایند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: