چالش #بی_زباله با استقبال مردم و مسئولین در مسجدسلیمان کلید خورد

عصر مسجدسلیمان // در دهمین روز از سال ۹۷ انجمن دیده بان دوستداران محیط زیست مسجدسلیمان، انجمن همیاران محیط زیست و اداره حفاظت محیط زیست مسجد سلیمان با حضور در مناطق طبیعی و تفرجگاهی در دامان طبیعت و فرهنگ سازی و آموزش به ...

عصر مسجدسلیمان // در دهمین روز از سال ۹۷ انجمن دیده بان دوستداران محیط زیست مسجدسلیمان، انجمن همیاران محیط زیست و اداره حفاظت محیط زیست مسجد سلیمان با حضور در مناطق طبیعی و تفرجگاهی در دامان طبیعت و فرهنگ سازی و آموزش به مسافرین نوروزی و گردشگران در منطقه تمبی ضمن دیدار چهره به چهره ، یادآوری نکات محیط زیستی، به توزیع کیسه زباله و بروشور تحت عنوان چالش #بی _ زباله پرداختند.

هوشنگ عالی نسب فعال محیط زیست و مسئول انجمن همیاران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بی زباله شدن به معنی مصرف نکردن نیست. کاهش مصرف، تفکیک، بازیافت، جمع آوری و همه کارهایی که می تواند به بی زباله و کم زباله شدن محیط زندگی‌مان کمک کند.

وی ادامه داد: زباله‌ها زندگی ما را می‌بلعند، این یک جمله شعاری نیست، کافی است در همین نوروز و سفرهایش به دور و بر خودتان با دقت تر نگاه کنید؛ همه جا زباله می‌بینید.هر تفرجگاهی در همین روزهای عید، غرق در زباله می‌شود. بماند که در یک ماه پایانی سال، تولید زباله در شهرها، تا دو برابر افزایش داشته است و این البته جدا از زباله‌ای است که هر روز بی‌جهت تولید می‌کنیم و تلاشی هم برای بازیافت نداریم.

وی در پایان  گفت :از همشهریان عزیز خواستارم در ایام نوروز به هنگام طبیعت‌گردی حتما همراه خود دستکش یکبار مصرف و کیسه زباله داشته باشند تا پس از پایان گردش، زباله‌ها را جمع‌آوری کرده و طبیعت را زیبا نگه دارند.

لازم به ذکر است در این طرح مهندس ظاهری نماینده محترم شهرستان ،اعضا شورای شهر
،روسای ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی و میراث فرهنگی به چالش #بی _زباله پیوستند

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: