جلسه رسیدگی به مشکلات شهرستان اندیکا برگزار شد

عصر مسجدسلیمان// جلسه رسیدگی به مشکلات شهرستان اندیکا با حضور نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل امور مالیاتی ، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، معاون اداره کل راه و شهرسازی ، رئیس ...

عصر مسجدسلیمان// جلسه رسیدگی به مشکلات شهرستان اندیکا با حضور نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل امور مالیاتی ، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، معاون اداره کل راه و شهرسازی ، رئیس امور شعب بانک ملی استان ، فرماندار اندیکا و جمعی از مدیران ادارات شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در ابتدای این نشست علی خدری فرماندار اندیکا اظهار داشت : در حال حاضر اندیکا محرومترین شهر استان خوزستان است که دارای مشکلات عدیده در حوزه های مختلفی همچون راههای ارتباطی، شبکه برق رسانی ، عدم استقرار شعبه بانک ملی و … می باشد که میطلبد مدیران استان جهت رفع این مشکلات، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

در ادامه علی عیدیوندی معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان عنوان کرد : محور مسجدسلیمان_اندیکا_شهرکرد محوری شریانی است که با پیگیری های انجام شده و سیاست اداره کل راه و شهرسازی استان درصدد هستیم تا این محور را به یک راه اصلی ترانزیت تبدیل نماییم.

وی ادامه داد : با پیگیری مهندس ظاهری جاده پیان و پل ارتباطی آن با اعتبار ۳ میلیارد تومان پس از ۲۲ سال بهسازی شد. همچنین در حال حاضر ساخت ۴۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان اندیکا در حال اجراست.

در ادامه علی خدری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بیان نمود : در بحث روشنایی طی ۲ الی۳ ماه آینده شاهد تحولی عظیم در شهرستان اندیکا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین روستاهای بدون برق استان در شهرستان اندیکا قرار دارند ، افزود : تا پایان سال ۲ روستای رگ منار و دشتگل را تامین برق خواهیم نمود ضمن اینکه تامین برق ۱۲ روستای دیگر این شهرستان به تصویب رسید که امیدوارم طی برنامه یکساله از نعمت برق برخوردار شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص فرسودگی شبکه برق باید پس از برنامه ریزی لازم در یک بازه زمانی میان مدت ، این مشکل نیز برطرف گردد.

سعید طاهری رئیس امور شعب بانک ملی استان خوزستان نیز اظهار کرد : سیاست کلی بانک مرکزی عدم گسترش شبکه بانکی است که در این راستا به صورت روزانه شعبات زیادی در سراسر کشور بسته می شود ، بر اساس برآورد انجام شده تا پایین امسال قریب به ۵۰۰ شعبه بانک ملی در کل کشور تعطیل میگردد‌. اما با توجه به نیازمندی شهرستان اندیکا و پیگیری های مهندس ظاهری موافقت های لازم جهت استقرار یک شعبه بانک ملی در این شهرستان اخذ شد که البته لازم است در این خصوص ، مقدمات کار توسط فرمانداری اندیکا انجام گردد.

جهانشاه ارزانی مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان نیز بیان داشت : استان خوزستان دارای بیش از ۳۸۰۰ روستا است که ۱۷۰۰ روستا دارای دهیاری میباشند، با توجه به محرومیت شهرستان اندیکا مقرر شد با اختصاص مبلغی ، ۱۰ پروژه عمرانی شامل : احداث نمازخانه ، پارک و سرویس بهداشتی در مسیر جاده ارتباطی این شهرستان جهت رفاه حال مردم و گردشگران ساخته شود.

گفتنی است پس از پایان جلسه نماینده مجلس و مدیران استان از روند اجرای پروژه های عمرانی منطقه کتک بازدید نموده و با حضور در جمع اهالی این منطقه به بررسی مشکلات و دغدغه های آنها پرداختند‌.

 

نام:

ایمیل:

نظر: