زنگ عاطفه ها در مدارس مسجدسلیمان به صدا در آمد

عصر مسجدسلیمان // زنگ عاطفه ها با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری  و جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی در دبیرستان دخترانه شاهد اطهر به صدا درآمد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان حجت الاسلام ...

عصر مسجدسلیمان // زنگ عاطفه ها با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری  و جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی در دبیرستان دخترانه شاهد اطهر به صدا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری در مراسم نمادین زنگ عاطفه ها در جمع دانش آموزان ؛فرهنگیان و مسئولین حاضر در برنامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در این برنامه اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بانوان در طول تاریخ و در دنیای اسلام همیشه نقش های موثر وارزنده ای را ایفا می کردند.

وی گفت: غربی ها تازه صدسال است به این نتیجه رسیدند که باید به بانوان اهمیت دهند البته این توجهی که اروپا و آمریکا به شخصیت بانوان می دهند در جایگاهی نیست که همانند دین اسلام جایگاه کرامت بانوان را حفظ کنند.

در حالی که در دین مبین اسلام از روزی که پیامبر اکرم (ص) مبعوث شدند حضرت خدیجه (س) ودخترشان حضرت زهرا(س) در صحنه های سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی کردند و نشان دهنده این است که هیچ فرقی بین آقا وخانم از لحاظ حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی در ایدوئولوژی اسلام وجود ندارد و خداوند عدالت را برقرار کرد.

حجتی نیا افزود : بانوان باید قدر ظرفیت ها و استعداد های خود رابدانند اهمیتی که دین اسلام برای نقش بانوان قائل بودند در همین چهل سال نظام مقدس امام ما برجسته کردند و فرمودند نقش بانوان در دفاع مقدس اگر از آقایان بیشتر نبود کمتر نبود.

وی ادامه داد: یک خانم می توان در عقب جبهه فرزندانی را تربیت کند که نتیجه آن حضور دلاور مردانی در صحنه های نبرد در مقابل دشمنان اسلام است و امروز عزت اسلام و ایران را در تمام دنیا به رخ استکبار کشیدند.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: در جامعه ای که زندگی می کنیم باید نسبت به اطرافیانمان ایجاد علقه و وظیفه کنیم در اطراف ما افراد نیازمندی هستند که می بایست به آن ها کمک کنیم.

وی تصریح کرد: در استان ما دانش آموزانی وجود داشتند که به لحاظ عدم تمکن مالی باوجود داشتن استعداد درس نمی خواندند ولی با کمک استاندار محترم و خیرین گرامی اکنون از نظر درسی و علمی پیشرفت کردند.

حجتی نیا یادآور شد: این جلسه به جهت این منعقد شده که از ظرفیتی که خدا در اختیارما گذاشته است و هرکسی در حد توان خود خصوصا شمابانوان که مظهر مهر و عاطفه هستید به دانش آموزان نیازمند کمک کنید و این کار باید به یک فرهنگ جامع تبدیل شود.

وی تاکید کرد: این فرهنگ سازی خیلی خوب است که نسبت به اطرافیان و محرومین احساس وظیفه داریم همه باید در گسترش فرهنگ انفاق و کمک به هم نوع سهیم باشیم .

سرپرست فرماندار مسجدسلیمان همچنین یکی از اهداف  جشن عاطفه ها را  تقویت حس احسان و نیکوکاری در بین همه آحاد جامعه دانست و افزود: این کار می تواند گام مهمی در راستای کاهش فقر و محرومیت زدایی باشد و نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس باعث آشنایی کودکان و نوجوانان با عرصه احسان و نیکوکاری، انفاق و صدقه می شود .

وی همچنین گفت : جشن نیکوکاری فرصتی ارزشمند برای تقسیم مهربانی‌ و شادی‌ها در آستانه سال نو است و موجب تقویت حس همکاری و دوستی در جامعه می شود و بدون شک مردم شهرستان مسجدسلیمان که در نوع دوستی و احسان همیشه پیشقدم بوده اند، در این امر خداپسندانه نیز شرکت خواهند کرد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: