۵۶ پروژه عمرانی دهیاری های بخش گلگیر افتتاح شد

عصر مسجدسلیمان // به مناسبت گرامیداشت هفته دولت آیین افتتاحیه ۵۶ پروژه عمرانی ۲۴ دهیاری گلگیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری شهرستان، بیژن قنبری بخشدار بخش گلگیر وجمعی دیگر از مسئولین شهرستا ...

عصر مسجدسلیمان // به مناسبت گرامیداشت هفته دولت آیین افتتاحیه ۵۶ پروژه عمرانی ۲۴ دهیاری گلگیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری شهرستان، بیژن قنبری بخشدار بخش گلگیر وجمعی دیگر از مسئولین شهرستانی در یکی از روستاهای بخش گلگیر برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری در آیین افتتاحیه پروژه های بخش گلگیر اظهار داشت: در ابتدا لازم می دانم از زحمات نماینده محترم شهرستان که در جهت پیگیری مشکلات روستاها تلاش خوبی کردند و با جذب اعتبارات وهمچنین جذب سهمیه قیری که پیگیری نمودند روستاهای زیادی در بخش های گلگیر، عنبر و مرکزی آسفالت شدند و در رفع مشکلات اکثر مناطق پیگیری های خوبی داشتند تقدیر و تشکر مینمایم .

حیدر حجتی نیا گفت : امروز معاون ریاست جمهوری جهت کلنگ زنی بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی زلزله زده به شهر مسجدسلیمان آمدند این نکته قابل ذکر است که دولت اعتبارات خوبی را برای نوسازی و بازسازی مسجدسلیمان تخصیص داده است.

وی توضیح داد: باشروع عملیات بازسازی منازل اسیب دیده همه صنوف درگیر این کار خواهند شد و رونق خوبی در اشتغال زایی در شهرستان ایجاد خواهد شد.

حجتی نیا خاطر نشان کرد: دولت قرار است حدود ۱۳۰۰۰ واحد مسکونی را در شهرستان مسجدسلیمان بهسازی و نوسازی نماید که این اقدام موجب ایجاد یک اشتغال خوبی در این شهرستان می شود.

وی ادامه داد: زلزله اخیر سبب خیری شد که مسجدسلیمان در سطح کشور دیده شود و اعتبارات خوبی نیز به این شهرستان تخصیص داده شد و انتظار است همه دستگاها با همکاری در بازسازی شهر کمک نمایند و البته در شرایط کنونی مسئولین نسبت به احداث زیر ساخت ها تلاش خوبی داشته اند.

سرپرست فرمانداری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایط بد اقتصادی قرار گرفته و تحت فشار تحریم ها هستیم اما با وجود این شرایط وظیفه ما این است خدمت کنیم و در این زمینه به طور شبانه روز درتلاش هستیم تا مشکلات مردم حل شود.

حجتی نیا تصریح کرد: حدود ۹۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی واریز شد و متولیان اجرایی این پروژه امروز در مسجدسلیمان مستقر شدند در این زمینه محل مورد نظر جهت انجام این پروژه را در اختیار آن ها قرار دادیم .

وی توضیح داد: برای تعمیر منازلی که در زلزله ترک یا آسیب دیدند مبلغی به عنوان وام کم بهره و مبلغی را هم در حدود ۱۵ میلیون تومان بلاعوض در اختیار مردم آسیب دیده قرار می دهند همچنین خانه های اسیب دیده را اگر قابل تعمیر باشند تعمیر و بازسازی میشوند و خانه هایی که امکان ساخت در محل وجود ندارد و باید جابه جاشوند محلی را برای این کار از ارتش گرفته شد و امروز نیز قسمتی از زمین های مذکور برای ساخت ۵۰۰ واحد کلنگ زده شد و امیدواریم که به واسطه این کار اشتغال زایی خوبی صورت بگیرد.

بیژن قنبری بخشداری بخش گلگیر در سخنانی با اشاره به اینکه حدود ۵۶ پروژه که از شهریور سال گذشته تا کنون در ۲۴ دهیاری بخش گلگیر انجام گرفته است گفت : این پروژه ها شامل زیر سازی و آسفالت جوی سنگی ، آب نما و بلوک گذاری کانال سنگی، دیوار سنگی، محوطه سازی خیابان، ساماندهی قبور شهدا، رنگ آمیزی جداول ترمیم آب نما، سنگ فرش، بازسازی سرویس های بهداشتی آرامستان ها، بازگشایی جاده ها پس از سیلاب و تعمیر به مبلغ یک میلیارد چهل و هفت و خورده ای تومان در این ۲۴ دهیاری انجام گرفته است .

قنبری در ادامه گزارشی از روند خدمات دولت به روستاهای بخش گلگیر مطرح و اظهارداشت: افتتاح ۵۶ پروژه در ۲۴ دهیاری در حال حاضر انجام گرفته است در این زمینه یک نمونه آن بازار تمبی است که از شهریور گذشته تا امسال ۱۸ هزار متر آسفالت و جوی وجدول در آین روستا انجام گرفته است و همچنان برای خدمات رسانی به مردم کارهای زیادی باقی مانده که باید به انجام برسد.

قنبری ادامه داد: آسفالت تعداد ۸ روستا با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دهیاری ها در روستا های جهانشاهی، دولت آباد و دولت آباد اولیا وسفلی ، حاجی آباد ،چهاربیشه، مهدی آباد و فتح آباد صورت گرفته که بعضی از این روستاها آسفالت آن ها از جاده خیابان اصلی ۵۰۰ متر و تعدادی دیگر نیز هم دوتاسه کیلومتر طول داشتند.

وی افزود: آماده سازی و زیر سازی ۶ روستا که آماده آسفالت هستند اما بدلیل عدم تحویل قیر تا این لحظه نیمه کاره باقی مانده اند و امیدواریم تا یکی دوماه دیگر آسفالت آن به اتمام برسد.

بخش دار گلگیر در خصوص پروژه های اجرایی دیگر بیان داشت: اجرای زیر ساخت و اصلاح هندسی ابنیه جاده ای توسط راه وشهرسازی در منطقه جریک که شامل هفت روستا است که روستاهای برده سوراخ ، آب حمام، کوله بزان، قصر دالو، سرزندان، سراب و سراب نرگسی هستند که به محض دریافت قیر آسفالت خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: احداث ۴۴کیلومتر خط انتقال برق در شهر گلگیر و مجتمع گاو شیری نیز انجام پذیرفته است.

قنبری تصریح کرد: تکمیل و آماده سازی ده کیلومتر از جاده جریک از روستای سچگان اولیا تا برده سوراخ که در این راستا بخش اعظم آن آسفالت شده است و بخش دیگر تا دو هفته دیگر به اتمام می رسد و آسفالت خواهد شد.

وی گفت: انتقال لوله آب از چاه آب پاچه آسماری تا روستاهای بخش گلگیر به طول ۳۰ کیلومتر که ۱۲ روستا را دربر می گیرد و همچنین در انتقال آب تلبزان به منطقه لهبری از همین آب استفاده خواهند کرد و هشت کیلومتر از این لوله کشی انجام گرفته است.

قنبری توضیح داد: تاکنون ۵۰ در صد کار آسفالت جاده تمبی گلگیر به بی بیان صورت گرفته است البته افزودنی است این مسئله به عنوان یک مشکل دیرینه برای این اهالی محسوب می شد که ۱۸ سال به حال خود رهاشده بود ولی با حمایت فرماندار و نماینده پیگیری شد که نیمی از آن تا بی بیان آسفالت شد و نیم دیگر تا دو ماه آینده اسفالت خواهد شد که در این ارتباط فاصله مسجدسلیمان تا شهر گلگیر که در حال حاضر ۴۴ کیلومتر است به ۲۲ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی مطرح کرد: احداث جاده های عشایری در مناطق بخش گلگیر که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر آن در حال انجام است مانند جاده پیر موسی که در حوزه باغ ملک است که از اعتبارات ارزش افزوده این جاده ها ساخته شده است و امیدواریم با همکاری و کمک سایر مسئولین آسفالت آن نیز صورت بگیرد و همچنین احداث جاده ی در حال تکمیل روستاهای مناطق عشایری بکال جولان به باغ ملک و ایذه به طول ۵۰ کیلومتر از دیگر پروژه های مورد نظر است که بخش اعظم این کار انجام شد و مسیر شکافی آن به طول ۸ کیلومتر انجام شد و این پروژه از جمله اقداماتی بود که با همکاری فرمانداری و سازمان امور عشایر انجام پذیرفت.

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: