ارسال پيامک‌های جعلی و کلاهبردارانه، يکی از شگردهای رايج مجرمان سايبری است

عصر مسجدسلیمان // فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان گفت: یکی از رایج ترین شگردهای مجرمان در فضای سایبری همچنان ارسال پیامک های جعلی و کلاهبردارانه است. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان سرهنگ علی حسينی با اعلام خبر فو ...

عصر مسجدسلیمان // فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان گفت: یکی از رایج ترین شگردهای مجرمان در فضای سایبری همچنان ارسال پیامک های جعلی و کلاهبردارانه است.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان سرهنگ علی حسينی با اعلام خبر فوق گفت: در مناسبت‌ها و رويدادهاي خاص، ما شاهد ارسال پيامک‌هاي انبوه به شهروندان، که اکثرا جعلي بوده و تنها براي کلاهبرداري و سوء استفاده از آن ها طراحي شده‌ است هستيم.

سرهنگ حسيني ادامه داد: قطع يارانه، حمايت از سبد غذايي خانوار، ثبت نام براي دريافت کارت سوخت، ثبت نام سهام عدالت و … از نمونه‌هاي بارز پيامک‌هاي ارسال شده در ايام گذشته بوده است که متأسفانه تعدادي از شهروندان در دام مجرمان گرفتار شده و خواسته‌هاي آنان را اجابت و در نتیجه مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.

اين مقام انتظامي تصریح کرد : اطلاعات مهم بانکي از قبيل شماره حساب، رمز دوم، تاريخ انقضاء و cvv2، اطلاعاتي هستند که مجرمان با به دست آوردن آن‌ها به دنبال برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانکي هستند.

وي تاکيد کرد: لازم و ضروري است شهروندان به اخبار و اطلاعات منتشر شده از طريق منابع نامعتبر توجه نكرده و اطلاعات مهم اعم از بانکي و يا شخصي و هويتي خود را براي منابع نامعتبر ارسال نکنند.

فرمانده انتظامي شهرستان مسجد سليمان در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طريق سايت پليس به آدرس www.cyberpolice.ir ارسال يا با شماره تلفن ۰۶۱۲۱۸۴۴۱۰۶با كارشناسان پليس فتا انتظامي شهرستان مسجد سليمان در ميان بگذارند.

نام:

ایمیل:

نظر: