براثر زلزله اخیر ۶۶ مدرسه قدیمی و سنگی در اندیکا تخریب شده است

عصر مسجدسلیمان // علی خدری فرماندار شهرستان اندیکا در جلسه شورای آموزش پرورش استان خوزستان در مسجسلیمان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: تعداد ۶۶ مدرسه در شهرستان اندیکا دچار فرسودگی هستند که خواستار نگاه و ...

عصر مسجدسلیمان // علی خدری فرماندار شهرستان اندیکا در جلسه شورای آموزش پرورش استان خوزستان در مسجسلیمان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: تعداد ۶۶ مدرسه در شهرستان اندیکا دچار فرسودگی هستند که خواستار نگاه ویژه جهت بازسازی و بهسازی این مدارس هستیم.

وی ادامه داد : بیشتر ساخت وسازها دربحث مدارس در طی این سه سال اخیر با همکاری استاندارجناب شریعتی وبا پیگیری های ویژه علی عسگرظاهری نماینده مردم شهرستان مسجدسلیمان ،اندیکا، لالی و هفتکل انجام گرفت .

فرماندار اندیکا افزود : در زلزله اخیر چون کانون زلزله مسجدسلیمان بود خسارات وارده به اماکن مسکونی و تجاری و فضاهای آموزشی شهرستان اندیکا نادیده گرفته شد در صورتی که همان شدت زلزله در مسجدسلیمان ،دراندیکا نیز احساس شد و مطمئنا اگر کانون زلزله در اندیکا بود بالغ بر ۲۰۰ مدرسه به صورت صدرصد تخریب میشدند زیرا مدارس اندیکا ازبافت سنگی وفرسوده میباشند.

وی خاطرنشان کرد: براثر زلزله اخیر ۶۶ مدرسه قدیمی و سنگی در اندیکا تخریب شده است که در حال حاضر غیرقابل استفاده و نیازمند بازسازی و بهسازی هستند همچنین ۱۴ ساختمان از مدارسی که طی چندسال اخیر ساخته شدند دچار ترک خوردگی وفرسودگی شدند.

فرماندار اندیکا تصریح کرد: شهرستان اندیکا عمدتا بافت روستایی دارد،در سطح شهرستان ۶۲۰ روستا وجود دارد که در بخش آموزش وپرورش شهر وروستایی ۲۰ مدرسه کانکسی وجود دارد ضمن اینکه ۱۴ باب مدرسه باپیگیری دکترشریعتی استاندار محترم و مسئولین مربوطه در حال احداث است که تامهرماه امسال به بهره برداری می رسند.

خدری ادامه داد: در بخش آموزش عشایر ۱۰ ساختمان مدارس تخریب شده و امکان آموزش درآنها وجود ندارد هم چنین ۱۰ مدرسه کانکسی ،۱۸ مدرسه چادری و ۵ مدرسه اضطراری وجود دارد که قطعا با مشکلات عدیده ای در این خصوص مواجهه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ مشکلات آموزشی ورفاهی مشکلات زیادی داریم که باعث می شود معلمین وافرادی که متولی آموزشی هستند به واسطه عدم وجود امکانات آموزشی و رفاهی مهاجرت کنند ضمن اینکه در باب نیروهای آموزشی و معلم نیز دچار کمبودهایی هستیم و این امر باعث می شود در روند توسعه وقراردادی خود دچار  انواقص وکمبوهای فراوان بشویم.

فرماندار اندیکا در خاتمه گفت : شهرستان اندیکا جز محروم ترین شهرهای کشور وهم چنین محروم ترین شهراستان خوزستان است و خواستار نگاه ویژه و عزمی جدی جهت محرومیت زدایی از شهرستان اندیکا میباشیم.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: