پیام عضو شورای شهر مسجدسلیمان به مناسبت فرا رسیدن پنجم خرداد سالروز اکتشاف نفت در مسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // حمزه نجف پور عضو شورای شهر مسجدسلیمان به مناسبت فرا رسیدن پنجم خرداد سالروز اکتشاف نفت در مسجدسلیمان پیامی را صادر نمود که به شرح ذیل میباشد: بسمه تعالی كاهش وابستگی به نفت از الزامات اقتصاد مقاومتی است ...

عصر مسجدسلیمان // حمزه نجف پور عضو شورای شهر مسجدسلیمان به مناسبت فرا رسیدن پنجم خرداد سالروز اکتشاف نفت در مسجدسلیمان پیامی را صادر نمود که به شرح ذیل میباشد:

بسمه تعالی

كاهش وابستگی به نفت از الزامات اقتصاد مقاومتی است.

*مقام معظم رهبری*

پنجم خردادماه سال ۱۲۸۷ هجری شمسی و اکتشاف اولین چاه نفتی در شهر مسجدسلیمان ، سر آغاز تحولات اساسی در اقتصاد خاور میانه و جهان بود ، تحولاتی که بعد ها باعث بسیاری از جنگ ها و زیاده خواهی های منطقه شد.

پیدایش نفت در شهر مسجدسلیمان آن زمان، زمینه ورود جدیدترین تکنولوژیهای صنعت نفت را برای استخراج طلای سیاه به این شهر بختیاری نشین فراهم نمود .

حضور کارکنان انگلیسی به همراه خانواده های خود در این منطقه، باعث شد تا شرکت و دولت متبوع خود را به ایجاد امکانات رفاهی و زیر ساخت های شهر نشینی طبق مدل شهرهای پیشرفته دنیا ملزم کنندو امکاناتی از قبیل فرودگاه بین المللی ، بیمارستان کاملا پیشرفته، سالن های ورزشی ، نیروگاه تولید برق ، راه آهن و سایر امکاناتی که برای اولین بار در ایران ساخته شد ، در این شهر به وجود آید و اکنون بقایای خیلی ضعیفی از آنها در شهر اولین ها به جا مانده است .

اکنون پس از سالها در شرایطی که برای مدت طولانی درآمد عظیمی از کشور از منابع نفت وگاز این شهر تآمین میشود ، مردم شهر در آرزوی حداقل امکانات هستند . تصویب قوانین تخصیص بخشی از درآمدهای نفتی به شهرهای نفتی ، قانون مالیات بر ایجاد آلاینده های نفتی و دهها قانون و مصوبه ای که روی کاغذ ثبت و هیچگاه به مرحله اجرا کامل نرسید.

توزیع نامناسب درآمدهای حاصل از فروش نفت به اولین شهر نفتی خاورمیانه ، عدم تخصیص سهمیه به فرزندان بومی در استخدامی شرکت نفت و آمار بالای بیکاری ، شیوع بیماریهای مختلف به علت مضرات و آلودگیهای چاههای نفت و گاز ، نبود بیمارستان پیشرفته برای این شهر و حومه جهت تسریع در رسیدگی به حوادث ناشی از نفت و گاز، عدم تخصیص اعتبارات لازم و کافی برای ایجاد مسیرهای مواصلاتی از محل بودجه توسعه شهرهای نفتی و صدها چالش دیگر ، سهم شهروندان مسجدسلیمان از نفت یا طلای سیاه بود.

مشکلات و چالش های فوق ، نبود کارگروه ویژه بدون غرض ورزی های سیاسی جهت حل و فصل مشکلات ، عدم تخصیص اعتبارات ویژه و ضعف در عملکرد بعضی از مسئولین ، باعث شده است تا به امار مهاجرت از این شهر اضافه شود و شرایط سختی را برای ساکنان این شهر برای ادامه زندگی فراهم اورد.

اعتقاد راسخ دارم در صورتیکه باندبازی های قومی و حزبی کنار گذاشته شود و مساعدت ویژه ای از طرف مقام معظم رهبری یا ریاست جمهور به این شهر شود و با همت و مطالبه گری قانونی مردم فهیم شهر ، دوباره میتوان به احیای شهر اولین ها امیدوار شد .

درخاتمه فرارسیدن لیالی قدر و سالروز شهادت مولی متقیان حضرت علی ( ع) را به همه عاشقان ولایت مدار شهر اولین ها تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

حمزه نجف پور
عضو شورای اسلامی شهرمسجدسلیمان

نام:

ایمیل:

نظر: