حکم زنگ کهن کسوت پهلوان عباسعلی محمدی حسین پور اعطا شد

عصر مسجدسلیمان // حکم رتبه ی ۹ (زنگ از درب زورخانه) به کهن کسوت ورزش زورخانه ای شهرستان مسجدسلیمان پهلوان عباسعلی محمدی حسین پور اعطا گردید. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان طی مراسمی با حضور حاج احسان اله افخمی رئیس ...

عصر مسجدسلیمان // حکم رتبه ی ۹ (زنگ از درب زورخانه) به کهن کسوت ورزش زورخانه ای شهرستان مسجدسلیمان پهلوان عباسعلی محمدی حسین پور اعطا گردید.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان طی مراسمی با حضور حاج احسان اله افخمی رئیس هیئت ورزشهای زورخانه ای استان خوزستان، مهدی هوشمند ( رئیس کمیته رتبه بندی)، کاظم مبشر ( مدیر امور شهرستانها )، علی اله دینی (رئیس کمیته مسابقات)، سید علی اکبر عسکری (رئیس کمیته مربیان) و علی اکبری فر( رئیس کمیته داوران )
و جمعی از ورزشکاران و علاقمندان ، حکم رتبه ی ۹ پهلوان عباسعلی محمدی حسین پور (کهن کسوت ورزش استان) روز شنبه ۹۷/۱۱/۰۶ در مجموعه هزارویکشب زورخانه پوریای ولی شهرستان مسجدسلیمان اعطا شد.

در این مراسم ریاست هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان خوزستان اظهار داشت : طبق دستور العمل فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور، رتبه بندی ورزشکاران این رشته در ۹ رتبه صورت می گیرد.

وی افزود: از رتبه مقدماتی تا رتبه شش را هیأتهای استانی می توانند به ورزشکاران اعطا کنند اما، برای اعطای رتبه های هفت تا ۹ هیأتهای استانی تنها می توانند ورزشکاران نامزد را به فدراسیون در تهران معرفی کنند و اعطای این رتبه ها در صلاحیت این فدراسیون است.

افخمی در ادامه بیان نمود : سه رتبه انتهایی ورزش پهلوانی و زورخانه ای ‘رادمرد’، ‘پیشکسوت’ و’کهن کسوت’ نام دارد که بنابر سوابق ورزشی و سن ورزشکاران اعطا می شود.

وی گفت:برای هر کدام از ورزشکاران دارنده این رتبه ها زنگ، ضرب و صلوات به تناسب رتبه آنها به صدا در می آید به طور مثال وقتی ورزشکار ‘کهن کسوت’ وارد زورخانه می شود از در زورخانه زنگ و ضرب به صدا درمی آید و صلوات نیز فرستاده می شود اما زنگ برای ‘رادمرد’ تنها وقتی به صدا در می آید که وی در گود در حال چرخ زدن باشد.

در خاتمه این مراسم، علاوه بر رتبه ۹ « کهن کسوت » پهلوان عباسعلی محمدی حسین پور، رتبه ۸ « پیشکسوت » به آقایان:
محمد حسن طونی
حاج حمید یزدانی کجوئی
سید علی اکبر عسکری
و رتبه ۷ « جوانمرد » به دانش نصرالله نژاد اعطا گردید.

لازم بذکر میباشد رتبه بندی درجات ۷،۸،و۹ برای اولین بار در استان خوزستان انجام گرفته است که ۵ نفر از ورزشکاران شهرستان مسجدسلیمان این افتخار را کسب کردند.

گفتنی است مجموعه تاریخی،ورزشی،فرهنگی،هنری و گردشگری هزارویکشب از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را جهت احیای زورخانه پوریای ولی مسجدسلیمان آغاز و این مکان ثبت شده در آثار ملی، میراث فرهنگی را جانی تازه بخشید.

 

نام:

ایمیل:

نظر: