لزوم توجه ویژه مسئولین به طرح مسکن مهر کارکنان سد شهید عباسپور

عصر مسجدسلیمان // تامین مسکن اقشار مختلف جامعه از دغدغه های اساسی حاکمیت در کشورهای گوناگون بوده است که دوره های تاریخی مختلف دارای برنامه ریزی خاصی بوده است. این در حالی است که در ایران طرح مسکن مهر به منظور پاسخگویی به ...

عصر مسجدسلیمان // تامین مسکن اقشار مختلف جامعه از دغدغه های اساسی حاکمیت در کشورهای گوناگون بوده است که دوره های تاریخی مختلف دارای برنامه ریزی خاصی بوده است. این در حالی است که در ایران طرح مسکن مهر به منظور پاسخگویی به نیاز مسکن برای گروههای درآمد توسط دولت مطرح شد و ساخت و ساز ها در حجم گسترده ای برای رفع این مشکل آغاز شد و این سیاست به شهرهای کوچکتر راه پیدا کرد اما متاسفانه اهدافی که در این طرح مطرح شده بود در اجرا تحقق پیدا نکرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در راستای طرح مسکن مهر حدود ۱۸۰ نفر از کارکنان سد شهید عباسپور از سال ۸۸ در این طرح ثبت نام نمودند و ساخت مسکن آنها در شهرستان مسجدسلیمان آغاز شد و مقرر گردید پس از گذشت ۲ سال کلید واحدها را تحویل کارکنان نمایند اما پس از گذشت چندین سال از آغاز طرح ، کارکنان سد علی رغم پرداخت هزینه کامل و وام مسکن به تعاونی به ناچار در سال ۹۵ در واحدهای نیمه کاره  و نامناسب خود ساکن شدند ساختمانهایی که تکمیل نشده بود و در طبقات مختلف آنها شن و ماسه و مصالح ساختمان وجود داشت.

مدیرعامل تعاونی و هیأت مدیره وقتی مشاهده کردند کارگران حاضر هستند در چنین ساختمان هایی با وضعیت نامناسب سکنی گزینند بسباری از تعهدات خود را انجام نداده و اعلام نمودند تعاونی متحمل ضرر شده است و شرایط تحویل واحدها به همین صورت میباشد.

طبق گفته کارگران معترض اقداماتی که توسط مسئولین تعاونی انجام نشده و مسئولیت تکمیل آنها بالاجبار به اعضا تعاونی سپرده شده است شامل : عدم نصب آسانسور ،کنتور برق ، درب ضد سرقت ، کابینت و کمددیواری ،منبع و پمپ آب و شیرآلات ساختمان میباشد که مجموع هزینه های این موارد حدود ۱۵ میلیون تومان میباشد.

سوالی که مطرح است این است که چگونه با وجود اخذ هزینه هایی که طی این چندسال از کارکنان دریافت نمودید و همچنین باقیمانده هزینه ها را که به دوش آنها انداختید دچار ضرر و زیان شدید ؟؟ آیا صورت های مالی تعاونی در طول ۹ سال گذشته حسابرسی شده و دارای تاییدیه حسابرسی قرار گرفته اند ؟

طبق شنیده ها کلیه بلوک های مجتمع فاقد گاز لوله کشی میباشد ضمن اینکه زمینهای اطراف مجتمع که مالکیت آنها تحت تملک کارگران مسکن مهر سد شهید عباسپور میباشد به شرکت های تعاونی دیگر فروخته شده و در مورد بحث تملک بقیه زمینها اطلاعاتی وجود ندارد.

در خاتمه ضروری است مدیران دستگاههای متولی نسبت به حل مشکل مجتمع کارگران و همچنین راه ارتباطی و محوطه سازی آنها تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

نام:

ایمیل:

نظر: