کشف تجهیزات غیر مجاز حفاری در لالی

عصر مسجدسلیمان// رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان لالی از کشف تجهیزات به منظور حفاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، اردشیر کوهزاد رئیس اداره میراث فرهنگ ...

عصر مسجدسلیمان// رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان لالی از کشف تجهیزات به منظور حفاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، اردشیر کوهزاد رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لالی با اعلام این خبر افزود: نیرو‌های یگان حفاظت این اداره با همکاری نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی با حکم قضایی، تجهیزات و آلات حفاری غیرمجاز را در منطقه جعفرآباد از توابع شهرستان لالی کشف و ضبط کردند.

 

وی ادامه داد: تحقیقات در این راستا، تا دستگیری تمامی عوامل توسط مراجع نظامی، انتظامی و قضایی ادامه خواهد داشت.

 

کوهزاد ضمن تقدیر از همکاری و همیاری مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و دادستان محترم بار دیگر بر اهمیت مشارکت‌های اجتماعی در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی تاکید کرد و از مردم خواست:هر گونه موارد مشکوک در این رابطه را به این اداره و یا پلیس ۱۱٠ گزارش دهند. وی ادامه داد:

 

به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی‌فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات‌ و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

 

نام:

ایمیل:

نظر: