برگزاری همایش بانوان ولایی به مناسبت عید سعید غدیرخم درمسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // همایش بانوان ولایی به مناسبت عید سعید غدیر خم باهمکاری اداره اوقاف وامور خیریه و کانون فرهنگی اجتماعی بانوان گوهر امامت مسجدسلیمان چهارشنبه ۹۷/۶/۷ درمکان کانون فرهنگی اجتماعی این شهرستان برگزارشد. دراین ...

عصر مسجدسلیمان // همایش بانوان ولایی به مناسبت عید سعید غدیر خم باهمکاری اداره اوقاف وامور خیریه و کانون فرهنگی اجتماعی بانوان گوهر امامت مسجدسلیمان چهارشنبه ۹۷/۶/۷ درمکان کانون فرهنگی اجتماعی این شهرستان برگزارشد.

دراین همایش حجت الاسلام والمسلمین کریمی نیا از اساتید حوزه علمیه ودانشگاه بین المللی جامعه المصطفی قم ضمن بیان فضیلت واهمیت روز غدیرخم‌ وولایت امام علی (ع)بیان کرد:

فضایلی که درقران از نام برده شد همچون جهاد ،تقواوعلم همه دروجود حضرت علی (ع)نهادینه شده است وساده زیستی وتقوای امیرالمومنین (ع) باید سرلوحه زندگی بعضی از مسئولین باشد که به زندگی اشرافی دراین وضعیت جامعه خو گرفتند.

وی ادامه داد:
نباید مسأله مهمی چون غدیر که براصل ولایت تأکید دارد درحد برگزاری چند جشن ساده آن هم توسط چند نهاد خلاصه شود بلکه باید همانند قضیه عاشورا که همه مردم درآن روز برای برپایی آن تلاش می کنند کاملا مردمی شود واهمیت آن برای همه آشکارشود وهمان گونه که برای هر برنامه ای اتاق فکر گذاشته شود باید برای این روز هم اتاق فکر تشکیل داد وتمام جوانب آن آسیب شناسی شود ، باید دنبال حقیقت غدیر بود این که حقیقت غدیر چیست این است که زندگی ما دراین جامعه باید غدیری شود علوی شودوبه اصل ولایت پایبند باشند واین مسأله بین مردم ومسئولین فرقی نمی کند ، مسئولینی که حقوق آن چنانی می گیرند زندگی اشرافی دارند وکارشان را درست انجام نمی دهند نمی توانند ادعا کنند غدیر را درک کردند .

این استاد دانشگاه بیان کرد:

دین اسلام دین حکومت هم است اگر خطایی را از مسئولی ببینیم که حتما هم می بینیم والبته باید باآن ها برخورد شود ومحاکمه شوندولی نباید آن رابه دین وولایت نسبت دادچرا که درسیره ولایت مداری وزندگی امام علی (ع)این گونه نبوده است ، امام فرمودند که تا خودمان را اصلاح نکنیم حکومت اصلاح نمی شود ودراین مبحث باید بگوییم این مسأله را می پذیریم که دولت تا اندازه ای درایجاد مشکلات پیش آمده مقصر است ودربحث نظارت وبرخورد بااین مسائل کوتاهی کرده است ولی از بعد دیگر اگردقت کنیم مردم هم چندان بی تقصیر نیستند وهمه مشکلات رانباید یک باره به گردن دولت انداخت به طور مثال دراین بازار آزاد الان روزی نیست که محتکر پیدا نکنند ،چندین تن برنج چند هزارمیلیارد آهن احتکارشده است اگر کسی وجدان ودین داشته باشد به طور اطمینان این کاررا نمی کند . ودرپایان این راعنوان کنم که دشمن بااسلامی که غدیر نداشته باشد کاری ندارد وهدف دشمن اصلایت که مسأله غدیراست وحکومت علوی کار دارد پس باید نسبت به شبهاتی که دراین موضوع ایجاد می شود دقت کنیم وآگاهی بخشی کنیم .

لازم به ذکر است درادامه این همایش مسابقه فرهنگی ومولودی خوانی به مناسبت این عیدبزرگ برگزارشد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: