بیماران تالاسمی از مهمترین دریافت کنندگان خون اهدایی مردم هستند

عصر مسجدسلیمان // یکی از سنت های حسنه در دنیا اهدای خون است که علاوه بر کمک به همنوع، برای بدن اهدا کننده نیز فوائد زیادی دارد و سبب شادابی او می شود. سرکار خانم الهام رحیمیان مدیر پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان در گفت ‌و ...

عصر مسجدسلیمان // یکی از سنت های حسنه در دنیا اهدای خون است که علاوه بر کمک به همنوع، برای بدن اهدا کننده نیز فوائد زیادی دارد و سبب شادابی او می شود.

سرکار خانم الهام رحیمیان مدیر پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان در گفت ‌و گو با خبرنگار ما درباره موارد استفاده از خون اهدایی اظهار کرد: یکی از مهمترین دریافت کنندگان خون های اهدا شده بیماران تالاسمی هستند.

مدیر انتقال خون مسجدسلیمان بیان کرد: ما در سطح شهرستان ۶۸ بیمار مبتلا به بیماری تالاسمی داریم که به طور مرتب خون مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در مرکز انتقال خون مسجدسلیمان کیسه های خون فیلتردار مخصوص بیماران تالاسمی نگهداری می شود که هر موقع نیازبه خون دهی داشتند سر زمان معین این خون را تحویل بگیرند.

رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود که آیا تا کنون با کمبود اهدای خون مواجه شدند به ویژه با توجه به وضعیت بیماران تالاسمی که به طور مرتب به دریافت خون احتیاج پیدا می کنند عنوان کرد: متاسفانه در بعضی مواقع به خصوص در فصل گرما با این مشکل مواجه می شویم که در این حالت با  افرادی که در دفعات قبل برای اهدای خون مراجعه کردند تماس می گیریم و یا اینکه برای تامین خون بیماران فراخوان می زنیم و این کمبود را جبران می کنیم.

وی به افزایش خون در برخی از روزهای خاص سال نیز گریزی زد و بیان کرد: مردم  در شب های قدر و ماه مبارک رمضان  مراجعات فراوانی برای اهدای خون داشتند که از آنها تقدیر می کنیم.

مدیر انتقال خون مسجدسلیمان در ادامه به سابقه پایگاه انتقال خود در این شهرستان اشاره کرد و توضیحاتی را در این باره اارئه داد.

وی با بیان اینکه مسجدسلیمان. جزء نخستین نقاط کشور بود که انتقال خون  در راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: در ابتدای کشف نفت در این منطقه و زمان حضور انگلیسی ها اهدای خون در بیمارستان نفت صورت می گرفت که این خود نشانگر قدمت اهدای خون در مسجدسلیمان است.

رحیمیان پایان تصریح کرد: در سال ۱۳۶۰ پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان از بیمارستان نفت جدا شد و به صورت مجزا فعالیت خود را آغاز کرد که از آن زمان تا کنون میزبان اهدا کنندگان خون هستیم.

مدیر انتقال خون مسجدسلیمان عنوان کرد: همه افراد با داشتن شرایط لازم می توانند در اهدای خون سهیم باشند  و به یاری هموطنان خود بشتابند.

نام:

ایمیل:

نظر: